Toppblogger legger ned moteblogg

Arbeid av ANTI

Den prisvinnende toppbloggeren og journalisten Celine Aagaard legger ned motebloggen hippiehippiemilkshake.no for å starte nettside og «forecasting»-prosjekt.

Envelope.no er et nettsted der leseren får innblikk i Aagaards hverdag gjennom bilder og artikler om mote og livsstil. Nettsiden skal ha en mer dynamisk oppbygging enn en blogg, og ifølge ANTI skal den by på et «A-lag av ressurser fra inn- og utland som hver for seg er ledende aktørerer innen kultur, teknologi og livsstil». 

I fellesskap skal de levere en årlig forecast om trender og nyanser i markedet under redaksjonell ledelse av Aagaard.

– Jeg har lenge jobbet med merkevarebygging på rådgiversiden og blir ofte spurt om å komme med mine spådommer om de kommende trendene innen de fleste aspektene av livsstil. Gjennom mine 18 år i mediebransjen har jeg opparbeidet et stort nasjonalt og internasjonalt nettverk som har mye spennende å komme med. Jeg ønsker derfor å dele deres kunnskap om fremtidens trender gjennom en årlig forecast. Formatet er under utvikling og det er svært spennende å jobbe i en så dynamisk prosess, sier Celine Aagaard

– En foregangsperson

I mars 2015 ble Aagaard tilknyttet ANTI-avdelingen Anti Brandpeople, som jobber med personlig merkevarebygging gjennom managment og kommersiell rådgvining for kjente profiler fra TV, musikk, sport og kultur. 

– Celine har vært en foregangsperson i sitt miljø i lang tid og vi har fulgt interessert med på måten hun har utviklet og drevet frem publikasjoner fra print til nett med stor entusiasme og suksess. Med imponerende innsikt og forståelse for en bransje der mye av markedskraften har flyttet seg fra omfattende redaksjoner til blogger og nettsider løser Celine mange av de tradisjonelle oppgavene som kommunikatør på samme uredde og resultatfokuserte måte som oss i ANTI, sier Marte Schei i Anti Brandpeople. 

Internasjonale forbilder 

ANTI har sammen med Aagaard jobbet med et levende og stilrent uttrykk gjennom en sterk visuell identitet som understreker Aagaard sin måte å bruke mote i generell kommunikasjon på.

– Etter å ha vært vitne til en utvikling i markedet hvor redaktører og moteredaktører fra store internasjonale magasiner forlater sine roller for å starte nettsamfunn, har det lenge vært i tankene å se på en liknende satsning selv. Vi beveger oss inn i en spennende tid hvor vi kommer til å se store endringer i den digitale kommunikasjonen, sier Aagaard. 

Aagaard refererer til Veronika Heilbrunner, tildligere moteredaktør i Harper’s Bazaar og Julia Knolle, tidligere nettredaktør hos Vogue Digital som tidligere i år forlot sine stilllinger for å skape nettsamfunnet hey-woman.com. Emma Elwin forlot svenske Elle i 2014 for å starte lignende nettsamfunn.

– Med et magasinmarked som var dalende, så jeg viktigheten av tilstedeværelse på nett for å gi magasinkonseptet flere ben å stå på. Tilgjengelighet og direkte kommunikasjon med leserne var etterspurt, å samarbeide med bloggere for å skape interessant innhold var derfor et naturlig steg, sier Aagaard. 

Bloggen hippiehippiemilkshake.no ble startet i 2008 av Aagaard som en del av et researchprosjekt på fenomenet blogg. Bloggen fikk raskt en dedikert gruppe følgere, og med støtte av Instagram treffer Aagaard 130.000 daglige lesere fra både inn- og utland. 

Aagaard sa opp sin stilling i Aller Media i november 2014 etter 18 år som journalist og redaktør for flere av mediehusets magasiner. I sin tid som redaktør for motemagsinet STYLEmag gründet hun i samarbeid med Aller Media stylemag.no som var en av de første nettsidene som satset på å samle norske motebloggere under en og samme paraply. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.