God gammel, moderne VG-film fra SMFB

Arbeid av SMFB

VG slipper i disse dager en flunkende ny reklamefilm på sitt tradisjonsrike konsept «Dagen er ikke helt den samme uten».

– Selv om budskapet er det samme, er det ingen tvil om at tidene forandrer seg. Derfor er det naturlig at mobilen er sentral i vår nye film som skal befeste VGs sterke posisjon, sier Hanan Jahr, ny markedsdirektør i VG.  

Det er Hans Martin Rønneseth, Hans Magne Ekre og Alexander Gjersøe  i SMFB som har vært kreativt team på filmen. De forteller at det var ukomplisert å dramatisere på en annen VG-plattform enn papiravisen.

– VG handler om å holde seg oppdatert på nyheter, sport eller underholdning, hvor som helst og når som helst. Og selv om mye forandrer seg er det mer enn noen gang sant at dagen ikke er helt den samme uten VG, forteller Rønneseth. 

Det knytter seg alltid forventninger til en ny VG-reklame. Og kreatørene legger ikke skjul på at det er en oppgave som forplikter. 

– Å lage ny VG-film føles som å forvalte en arv, og vi håper at vi har lykkes med å fortelle en god historie i VGs ånd, avslutter Ekre.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.