En skilpadde etter ost

Arbeid av SMFB

To rykende ferske pre-roll-filmer fra SMFB for TINE Revet Ost.

I ostehylla finnes det produkter som ikke kan kalle seg ost, som må nøye seg med navn som «revet», «topping», «pizzablanding» og «økonomipakning». Dette er produkter som i motsetning til TINE Revet ost, ikke er 100 prosent ekte ost

– Nordmenn liker ikke å bli lurt, men 2⁄3 av norges befolkning er lykkelig uvitende om forskjellen på ost og «ost». Folk tror de alltid topper lørdagspizzaen med ekte ost, overraskelsen er dermed stor når de hører om forskjellen for første gang, forteller Nina A. Adolfsen, merkevaresjef i TINE. 

– Med denne kampanjen ville vi sjarmere og vise at vi er det enkle valget når man vil være sikker på å kjøpe ekte ost, fortsetter Nina.

Oppgaven gikk til SMFB og teamet Pia Ølstad og Sveinung Arnestad.

– Her hadde vi mulighet til å skreddersy filmer til YouTube sitt trueview-format. Ingen skal tvinges til å se to minutter reklame, her ville vi i stedet gjøre det så rart vi kunne for å vekke nysgjerrigheten til folk. For er det interessant og underholdende nok skipper de ikke. Her strekker vi nok tålmodigheten til folk ganske langt, men resultatene så langt tyder på at vi traff bra, sier teamet. 

I tillegg til prerolls-filmene, er det laget en mockumentary som gir folk mulighet til å bli bedre kjent med Jonas og skilpadden hans. Den finner du på tine.no. Radarparet dukker også opp i ultrakorte TV-spotter utover høsten, og i diverse småklipp på facebook. 

– Det er kjekt å få jobbe med kunder som våger å tenke litt utenfor boksen. Det er nok ikke alle matprodusenter som hadde turt å caste skilpadden Truls, avslutter kreatørene. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.