Gule Sider feirer lokale helter

Arbeid av Patchwork Norway AS

Nordiske Patchwork har med video, foto og tekst løftet adskillige lokale helter frem i lyset i Gule Siders nye kampanje.

Lokale helter er i sentrum, når Gule Sider i dag starter sin nye kampanje med historier om både fersk fisk og antikviteter. Det er de små bedriftene som får lokalmiljøet til å blomstre, og som feires med personlige historier i kampanjen fra Norges største lokale søketjeneste.

– Alle virksomheter og forretninger starter med lidenskap. Vi vil gjerne feire de som har hatt mot nok til å gjøre lidenskap til levebrød, og dermed har satt preg på både lokalmiljø og samfunnet rundt oss. I stedet for å ta lokale forretninger for gitt, selv om de har vært der i over 100 år, gjør vi det motsatte. Vi går tett på og deler forretningslivets originale historier fra kjellere, bakgårder og butikklokaler. For oss handler det om å hylle bedriftseiere som gjør en forskjell, sier Erik Neergaard, Head of Marketing, Partners & Traffic i Eniro.

De utvalgte selskapene blir presentert gjennom videoer og bilder, som blir aktivisert via sosiale medier og som rotasjon på Gule Siders forside. I første omgang forteller Gule Sider historiene til 25 lokale helter fra Stor-Oslo, og antallet blir fordoblet til 50 i de kommende månedene. Fra årsskiftet blir kampanjen utvidet med historier fra andre byer, og ambisjonen er å dekke alle deler av landet.

– Gule Sider er etablert for å hjelpe bedrifter med å skaffe kunder og dermed støtte dem. Det er vårt bidrag til å få lokalmiljøet til å blomstre, og det vi ønsker å understreke med denne kampanjen, sier Neergaard.

Kampanjen «Min historie – ditt nabolag» er utviklet i samarbeid med Patchwork Group, som også har produsert videoer og bilder med de utvalgte bedrifter.

– Vi er stolte over at den ledende søkevirksomheten for personer og virksomheter i Norden har valgt Patchwork Group til å styrke sine merkevarer: Eniro i Sverige, Krak i Danmark og Gule Sider i Norge. Strategiarbeidet bak den langsiktige skandinaviske kampanjen, er utviklet på vårt hovedkontor i København i tett samarbeid med Eniro, men det er fra våre lokale nordiske kontorer kampanjen for alvor har fått liv. Det er helt avgjørende for kampanjens resultater at vi kan forankre kommunikasjonsinnsatsen lokalt og alltid være i nærheten, sier Merethe Nyvold Johannessen, administrerende direktør i Patchwork Norway.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.