Valuta for Lotto-pengene

Arbeid av McCann Oslo

I høst kan du bli millionær i alt fra vietnamesiske dong og islandske kronur til meksikanske peso og japanske yen. Fra Lotto etter idé fra McCann Oslo.

En salgsutløsende høstkampanje for Lotto har vært fast innslag på markedsplanen til Norsk Tipping de siste årene. McCann Oslo fikk utfordringen med å gi kampanjen en ny kreativ vri og besvarte oppgaven med konseptet Valuta-Lotto: Ekstratrekning hver dag i tre uker blant alle som har spilt Lotto, der vinnerne blir millionærer i hver sin valuta, og får reise ut og hente premien selv. Valutasummene varierer like mye som kursene, men hver premie tilsvarer minst en kvart million norske kroner. Den 21. og siste trekningen er fra Hamar, der premien er én rund million.  

Ambisiøs innholdsproduksjon

– Idéen om Valuta-Lotto har en originalitet og lekenhet i seg som passer godt til Lotto. Den har glimt i øyet og vil fungere på tvers av kanaler, sier markedskommunikasjonsansvarlig hos Norsk Tipping, Tove Kristin Liberg

Foruten promofilmer som ruller på TV og i sosiale medier, består kampanjen av en canvas-annonse som besøker hvert av landene man kan bli millionær i. Til hver dags trekning er det også produsert egne sendinger for Facebook, med unikt innhold fra hvert av de 21 landene. 

– Det var kanskje litt ambisiøst å fjernprodusere innhold fra 21 land, men så har det også blitt en ganske fin og fargerik bukett til slutt, sier McCann-kreatørene Torstein Greni og Stein Simonsen. Innslagene fra hele verden er det Monster og som står bak, mens resten av trekningssendingene er laget av Fabelaktiv. Animasjonsdepartementet har produsert reklamefilmen. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.