Snøhetta bak Houdini Hub

Arbeid av Snøhetta Design

Det svenske sports- og utendørsmerket Houdini har åpnet sin første butikk i Oslo. Snøhetta står bak.

Butikken, med tittel Houdini Hub Oslo, ligger i travle Hegdehaugsveien, og den nylig åpnede signaturbutikken markerer lanseringen av et nytt retail-merkevarekonsept for Houdini. Det nye miljøet er konseptualisert, designet og utviklet i nært samarbeid med teamet hos Snøhetta, og resultatet er Houdini Hub Oslo.

– Etter over ti år i det norske markedet var det et naturlig valg å åpne den første signature-hub’en i Oslo, noe vi ønsket skulle føles inkluderende for våre kunder. Vi har alltid beundret Snøhettas arbeid og vi var avhengig av en arkitekt som delte vår lidenskap for innovasjon for å kunne skape denne type overhaling, sier Josef Nyström fra Houdini Sportswear i Norge.

Butikkdesignet henter inspirasjon fra naturen, en tilnærming som ligger i DNA’et av alt Houdini tilbyr og forsøker å være. Det fysiske rommet er formet ved å bruke sekskantens geometriske former og mønstre. Interiøret er preget av furu-elementer av forskjellig størrelser og dimensjoner. Skalerbare og modulbaserte møbler skaper en dynamisk og avbalansert følelse mot bakgrunnens grove sementvegg.

Det 70 kvadratmeter store lokalet redefinerer shopping-opplevelsen slik du kjenner den. Det finnes ikke et tradisjonelt kasse-område, og kundene ønskes velkommen i Houdini Hangout Area. Butikk-opplevelsen har to hovedkomponenter: Den fleksible strukturen som fungerer som sitte- og utstillingsområde, og Point Of Comradery (POC), disken som er formet som et retail-basert sosialt område.

Butikken åpnet 7. desember i Hegdehaugsveien 34.

Eksterne samarbeidspartnere: Henriksen Snekkeri, Byggimpuls, Concept Design (lys), Electro high logic og Simtek.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.