Fire nye til Saatchi & Saatchi

Utvider satsingen på innhold og aktivering med digital planner Torbjørn Aksdal, digital produsent Vetle Agledahl, rådgiver Sandra Ness og utvikler Holly Bagley med på laget.

62194 4f516 original
Ung, men tung kompetanse på plass Storgata. Fra venstre utvikler Holly Bagley, digital produsent Vetle Agledahl, rådgiver Sandra Ness, byråleder Jon Fredrik Sandengen, og digital planner Torbjørn Aksdal.

Ifølge byråleder Jon Fredrik Sandengen er det spennende å jakte på ny kompetanse om dagen. Denne gangen har de funnet det de har søkt i København, London og hos INMA i Oslo. I tillegg til en tidligere aksjemegler, som også har bakgrunn fra Hyper Island i England.

Torbjørn Aksdal har bodd mange år i København og tar med seg hjem en mastergrad i Innovation and Entrepreneurship fra Copenhagen Business School, i tillegg til erfaring fra Copenhagen Institute of NeuroCreativity som blant annet høyskolelektor i faget Creative Business Thinking. Han er tidligere utdannet samfunnsøkonom og organisasjonsviter fra University of Queensland og UiB.

Sandra Ness kommer fra en periode i Trigger, der hun har vært i sammenheng med sin Master of Arts, Digital Media Managmenet fra Hyper Island i England. Hun har også bakgrunn fra shipping og som aksjemegler, pluss en bachelor i Science fra Handelshøyskolen BI / Nanyang University.

Vetle Agledahl kommer fra stillingen som informasjonsansvarlig i INMA, og har tidligere vært i Kommunikasjonsforeningen og SAS. Han har også et opphold på Hyper Island bak seg, i tillegg til studier i PR og journalistikk fra University of Queensland, samt en bachelor i kultur og kommunikasjon fra Universitetet i Oslo.

Holly Bagley har jobbet som programmerer, animatør, designer og utvikler, med base i London. Hun har bl.a en bachelor i Geoscience og en variert media- og teknologiutdannelse fra UCA Farnheim, Brunell London og The Open University.

– Vi satser fortsatt på en rekruttering hvor vi øker vår digital kompetanse i alle roller, men vi har i tillegg til det teknologiske også økt fokuset betraktelig på Campaign Managment og innhold, sier Sandengen. Med de nye ansettelsene styrkes vi betraktelig innen områden digital planning, aktivering og optimalisering. I tillegg til digital rådgivning og utviklerområdet. Dette er en utrolig fin og spennende gjeng, og deres varierte bakgrunn og spisskompetanse vil styrke oss ytterligere fremover, dette er både et ledd i en vridning av kompetansen i byrået og en jevn vekst i byrået, avslutter Sandengen.