Målet med Rottefellas nye profil var å skape et tydelig og annerledes utrykk som vekker oppmerksomhet for skibindinger i seg selv. Mange oppfatter bindinger kun som en del av en skipakke, men Creuna ønsket å synliggjøre at de beste bindingene kan gjøre stor forskjell på skiprestasjonene.
Vi har fokusert på selve bindingen og dens oppgave med å transformere kraft til fart og bindinger i stadig utvikling, men med norsk skiarv som fundament, sier Nina OGorman, kreativ direktør i Creuna.
Byrået ønsket å posisjonerte Rottefella som en spesialist, ettersom de kun produserer bindinger for langrenn og telemark. I tillegg var det viktig å trekke frem at Rottefella er et moderne norsk merke.
Fjell, skispor, og snøkrystaller. Logoutformingen skal antyde ski og fjell-landskapet, og gi et inntrykk av fart, innovasjon og teknisk ekspertise.
Få, men sterke designelementer bidrar til at profilen er enkel i bruk og gjenkjennelig, men også dynamisk og fleksibel. De grafiske elementene er inspirert av tradisjonelle norske mønstre, fjell, skispor, og snøkrystaller i en moderne form, sier lead designer Marc Ligeti.
Creuna fikk oss til å strekke oss lengre, slik at vi sammen kom frem til en profil som tydelig markerer et skille med det gamle. Den nye profilen peker ut retningen vi ønsker å bevege oss i, og styrker vår posisjon som en av de ledende aktørene innen vintersport. Teamet Creuna satte sammen har grepet sjansen og utfordringen og levert til de høye forventningene som ble solgt inn, sier design- og utviklingssjef Even Wøllo.
Profilen ble nylig lansert mot bransjen og samarbeidspartnere på ISPO i
München, verdens størst sportsmesse. Den lanseres mot forbrukere i løpet
av 2010.
Teamet fra Creuna som har jobbet med dette prosjektet er Nina OGorman, Marc Ligeti, Ove Forseth, Thor Erik Ramleth og Harald Ofstad Fougner.
Involverte byråer
Creuna
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2009 Grafisk design - profilprogrammer