Yoplait med ny vri

Fjordland er ute med en ny vri for å sette ekstra fokus på det franske.

73498 8757a original
73501 5fb46 original
73504 18a36 original
73507 1d100 original

Helt siden Fjordland lanserte Yoplait i Norge på slutten av 90-tallet, har det franske opphavet vært sentralt. Nå er Fjordland og Try ute med en ny vri for å sette ekstra fokus på det franske.

– Alt høres bra ut på fransk, og noen ting er mye bedre på fransk. Som for eksempel lettyoghurt med dobbelt så mye frukt og bær som i vanlig norsk fruktyoghurt, sier Carl André Pedersen, kategorisjef for yoghurt og mellommåltider i Fjordland.

– Yoplait Double 0% er vår største suksess i Norge, og folk har blitt godt kjent med at det er yoghurten med 0% tilsatt sukker og 0% fett. Det som derimot har vært mindre kjent er hvor mye frukt og bær som brukes for å få den gode smaken, faktisk dobbelt så mye frukt og bær som i vanlig norsk fruktyoghurt. Den generøsiteten er typisk fransk, og med vårt franske opphav var det naturlig med en fransk vri for å få fortalt det budskapet.

Filmene, som er produsert av Tangrystan ved Andrea Eckerbom på regi, starter på TV og i digitale kanaler i disse dager. Og flere vil komme til.