Oppdatert kanaldesign for TV3

TV3 har gjennom flere sesonger løftet kvaliteten på programinnholdet. Nå er det innpakningen som står for tur: Ny visuell profil lanseres i dag.

77036 ea5ac original
77039 127a1 original
Trailer for høstens utgave av realitykonkurransen «Råskap».
77042 d00e1 original
77045 7b06b original
77048 6d716 original
77051 cae6b original
77054 782ae original
77057 a20a3 original
77060 a1bef original

En oppdatering av kanaldesignet til TV3 handler om å modernisere kanalens uttrykk og måte å kommunisere mot seerne på, gjennom blant annet menyer og grafikk.

– MTG TV og TV3 har gjennom de siste seks kvartalene hatt en vekst og en utvikling uten sidestykke. Vi følte det var på tide å understreke denne utviklingen med en oppdatering av kanaldesignet. Det er fem år siden vi sist gjorde noe med den visuelle profilen, og vi er i dag stolte av å presentere nye TV3. Sammen med Racecar har vi utviklet en profil vi håper oppleves som smakfull og moderne, sier programdirektør i MTG TV, Andreas Hjertø.

Modernisering av kommunikasjonen

– Redesign av TV3 handler om å modernisere kanalens kommunikasjon med seeren, forteller Anders Fabritius, Manager & Creative Producer i Racecar.

– En ny visuell profil som ivaretar eksisterende og fremtidig identitet i familien av kanaler samtidig som TV3 får sitt eget, tydelige uttrykk. Den nye profilen omfatter logo, menyer, promo, kanal-identer og løsninger for «off-screen»-annonsering, forsetter han.

– Vi startet med logoen som har fått et nytt og forenklet uttrykk, som gjør at essensen av den sterke formen kommer tydeligere frem i alle flater. Profilen til TV3 springer ut fra denne formen og er utgangspunkt for hele identiteten.

Fleksibel løsning

– Med enkle, elegante former og en ren fargepalett i alt kanalen pakker inn, forsterker man identiteten samtidig som den blir levende og variert over tid. En fleksibel løsning som skal fremstå sofistikert og moderne, men med fokus på TV3s innhold.

– De klassiske identene ble valgt bort. Fokus blir istedet rettet mot innholdet som tilbys, ikke kanalens «personlighet». Det gjør at profilen treffer bredt og vil ha lang levetid.

– Som en artig bonus har vi utviklet en lysere fargepalett for dagtid, og en dypere fargepalett til kvelden, avslutter Fabritius.

Trailer for høstens utgave av realitykonkurransen «Råskap».

Involverte byråer

Racecar Logo 1200x1200px

Racecar