Norges største hårdugnad!

Allegro og Apollo Hårsenter-kjeden har startet Norges største hårdugnad. Fordi flott hår kan være viktig for selvbildet. Spesielt for de som har mistet det.

93936 524b6 original
Kampanjen har skutt fart i sosiale medier, og stadig flere står frem som stolte hårdonorer! Her ser man et lite utvalg av bidragene som ble delt i tiden rett etter kampanjestart.
93935 2e414 original
93934 ac4d9 original
Man kan bli organdonor, men frem til nå hadde ingen større aktører systematisert det å bli hårdonor. Dermed så vi et potensial til å engasjere flere i hårtaps-problematikken som plager mange i det stille.
93933 1b7ad original

En kampanje som letter deg for litt hår …

… gir en storstilt dugnad som letter noen andres hverdag. Hårspesialistene hos Apollo Hårsenter-kjeden jobber daglig med å hjelpe dem som rammes av #hårtap, og vet hvor viktig flott hår er for selvbildet. Derfor var det et mål å kunne produsere enda flere spesialtilpassede parykker og hårerstatninger fremstilt av vakkert, naturlig norsk hår. For å få nok av denne verdifulle råvaren, initierte vi Norges største #hårdugnad.

Sommersveisen 2019 – en forandring med mening

Der du ser avfall på gulvet, så vi en ressurs som kunne hjulpet andre. Slik tok kampanjen Bli #HÅRDONOR form – en opplysningskampanje i regi av Apollo Hårsenter, i samarbeid med Norske frisør- og velværebedrifter (NFVB). Målet er å engasjere flere til å donere hår, slik at Apollo-hårsenterne landet over kan hjelpe enda flere som ønsker å «få håret tilbake».

Om hårtap og hårklipp

Kampanjen har vært godt synlig i bransjeblader, for å sikre rekrutteringen til dugnaden. I tillegg er man til stede i medlemsbladet til Alopeciaforeningen. Frisører som har blitt hårdonor-salonger, har fått tilsendt kampanjemateriell som understøtter samtalen med kundene, da det å donere selvsagt er en helt frivillig handling. Det er opprettet en egen #hashtag, hvor donorer deler flittig for tiden, det er en kampanjeside på Facebook, samt en hjemmeside for dugnaden, hvor du finner nyttig informasjon om det å bli #hårdonor.

Holdningsskapende arbeid

– For oss i Allegro er det givende å kunne være med på en slik landsdekkende kampanje, med mål om å påvirke dine og mine holdninger til «annerledeshet», samt å gjøre ditt og mitt hår til en verdifull råvare fremfor avfall, fordi det kan bety mye for mang», uttaler kreatørene bak kampanjen, Guro Trevland og Marianne Rosenlund Hegg.