Mills satser videre på plantebaserte produkter og lanserer nå 3 smørbare grønnsakspålegg til brødskiva basert på kikerter, grillet paprika, rødbeter og avocado. Produktene har et meget høyt grønnsaksinnhold, helt opp til 98 prosent.
Spre den gode nyheten
Den nye grønnsakspålegget fra Plantego’ er i butikkhyllene nå og blir støttet med en kampanje produsert av reklamebyrået Hausmann, som oppfordrer forbrukerne til å «Spre den gode nyheten - på brødskiva». Kampanjen er rettet mest mot de som er opptatt av å leve plantebasert og av en bærekraftig livsstil, og vil derfor først og fremst være synlig i sosiale medier, på kollektivtrafikk og gjennom influencere.
Fra pynt til pålegg
– Tidligere har nordmenns brødskivevaner bestått av et par prosent grønnsaker. En skive paprika på osten eller en rødbet på leverposteien er vel det vi får i oss av grønnsaker på brødmaten. Med det nye grønnsakspålegget går grønnsakene fra å være pynt til pålegg, og pålegget ditt kan bestå av opp til 98 prosent grønnsaker, forteller Fagsjef Kommunikasjon, Anette Tvenge i Mills. – Dette er også noe av det vi velger å fokusere på når vi informerer om det nye pålegget.