CLOT x The North Face: «After Dark»

Et konsept og kleskolleksjon der friluftsklær møter streetwear og utforsker nordlyset og vinternatten.

Cover

«After Dark» representerer det seneste samarbeidet mellom den velrenommerte friluftslegenden The North Face og nyskapende CLOT, som er Asias største streetwear-merke, startet i Hong Kong av Kevin Poon og superstjernen Edison Chen. I 20 år har de vært pionerer av streetwear i Asia, og merket har samarbeidet med Nike, Adidas, Sacai, Beabrick, Fragment, Converse og mange flere.

Konseptet og produksjonen står under ledelse av det kreative studioet PUSH. Denne kolleksjonen omfatter klær både for barn og voksne, men den har primært som formål å appellere til en ny målgruppe.

– «After Dark» retter seg mot unge kinesere som ønsker å kombinere friluftsliv med sin særegne moteinteresse, forteller Andreas Nordberg, Creative Director i PUSH. – En økende trend blant kinesiske ungdommer viser en tiltrekning mot naturen, dog ikke nødvendigvis med fokus på tradisjonelle friluftslivsaktiviteter. Snarere ser man dem velge skreddersydde campingbiler på vei til en campingplass. Når man arbeider med målgrupper utenfor Europa, hvor delte referanser, nostalgier og ideer ikke er gitt, er det essensielt å forstå hva som faktisk motiverer dem. Vi tror at de mest robuste merkevarene er de som er kulturelt relevante – de som integrerer seg i, og bidrar til å forme, scener, kulturer og samfunn, snarere enn de som kun trekker nytte fra dem, forteller Nordberg.

Å utforske det ukjente under en snørik natt opplyst av nordlyset – det er kjernen i denne kolleksjonens historie. Ved å gjøre jakten på det unnvikende nordlyset til inspirasjon, presenterer The North Face x CLOT - kolleksjonen en nyskapende tolkning av utendørs estetikk fra en annen dimensjon og perspektiv.

Se kampanjefilmen her.

Om hvordan PUSH jobber globalt

– PUSH har alltid hatt en naturlig global tilnærming. Ettersom teamet vårt kommer fra hele verden og vi aldri har vært begrenset av landegrenser så er vi veldig innenfor vår komfortsone med å jobbe på tvers av markeder og land, forteller Kristian Kvam Hansen, EP og CEO i PUSH. – Vi har hele tiden hatt som mål å knytte kulturer sammen, og vi jobber for å gjøre merkevarer relevante i alle kulturene de opererer i. Vi har en dyp personlig interesse for segmentene som kundene våre jobber innenfor, fashion, musikk og sport, så det er en veldig naturlig plass for oss å jobbe innenfor, hvor vi allerede sitter på mye forståelse om hvordan merkene opererer og hva som er deres styrker og svakheter. Vår absolutt viktigste verdi er den globale kompetansen og den naturlige kulturelle innsikten vi sitter på, avslutter Kvam Hansen.

Om prosessen

Vi har kontinuerlig opprettholdt et nært samarbeid med TNF Kina, og det er et samarbeid som vi har hatt siden vår oppstart i 2014. Det er et veldig naturlig samarbeid, ettersom vi var med fra starten av TNF Urban Exploration, da de startet deres streetwear-satsing i Asia. Vi har hatt en dynamisk teamkonstellasjon med Effy Qui, produsenten fra Kina-kontoret, og Jonathon Lim, regissøren fra Sydney-kontoret, på vårt lag. Martin Kopperud har bistått på Art direction og Felix Skaara fra Heydays Oslo har også bidratt med grafisk design på key visuals og plakater.

Involverte byråer

Push creative agency logo
PUSH
J

Jonathon Lim

Regissør

E

Effy Qui

Produsent

K

Kristian Kvam Hansen

Executive Producer

M

Martin Kopperud

Art Direction