En ny utfordrer på vei

Rebil skal gå i front for å gjøre veien til riktig bil raskere og tryggere.

Askeladden har tidligere utviklet en rekke fysiske tjenester og nye servicekonsepter. Utgangspunktet er alltid å forbedre tjenester som mange benytter, ved hjelp av digitale tjenester og optimalisering av kundereisen. Med Rebil gjør de nå inntog i bruktbilsegmentet.

– Alt som har vært kronglete og uoversiktlig ved bruktbilhandel, skal vi gjøre enklere så veien til riktig bil kortere for alle. Derfor skal vi fjerne alle unødvendige hindringer underveis i kjøpsprosessen, og tilby smartere tjenester, transparente priser, tilpassede garantier og rask levering, forteller daglig leder i Rebil, Kristian Melchior.

Rebel with a cause

Knowit Experience har som flere ganger tidligere bistått Askeladden i utviklingen av nye konsepter. Arbeidsgruppen verdsetter Askeladdens måte å jobbe på. Ikke minst siden de alltid har et tydelig ønske om gjøre en umiddelbar forskjell i markedene der de etablerer seg.

– Kristian og Askeladden hadde en tydelig ambisjon om å utfordre etablerte konvensjoner i bruktbilmarkedet. Basert på denne ambisjonen, har vi som ved de tidligere anledningene da vi har utviklet konsepter for Askeladden, jobbet målrettet med å spisse forretningsideen – og skape en tydelig merkevare som markedet raskt kan se verdien av og få et langvarig forhold til, forteller Petter Andersen, tekstforfatter og konseptutvikler i Knowit Experience.

Case rebil 1
Case rebil 2
Case rebil 3
Case rebil 4
Case rebil 5

Straka veien til ny merkevare

Knowit Experience har bistått i utviklingen av navn, konsept, visuell identitet, verdiforslag og ny nettside. Ansvarlig designer har vært Carine Nylander.

– Konseptet «motorveien til riktig bil» ble tidlig en føring i prosessen. Det kan jo gå litt fort i svingene når en skal kjøpe bil, derfor har vårt mål vært å fjerne alle svingene. Opplevelsen av merkevaren skal være rask, pålitelig og effektiv. Den visuelle identiteten baserer seg videre på enkle, men kraftfulle virkemidler for å underbygge dette. Linjene, eller motorveiene, danner et fleksibelt system for bruk i ulike flater. Rødfargen og de visuelle elementene, sammen med et særegent navnetrekk, utgjør Rebils visuelle identitet. Målet har vært å fremstå annerledes, men relevant, og således utfordrer det etablerte kategorispråket, avslutter Nylander.

Rebil er en ny bruktbiltjeneste der du kan kjøpe eller finansiere bilen på nett og få den levert hjem innen 24 timer. De eier alle bilene og garanterer selvsagt for kvaliteten. Faste priser uten kronglete mellomlegg, og du slipper forhandlinger med en bilselger.
Bak Rebil står selskapet Askeladden & Co. Askeladden & Co er Nordens fremste utvikler av innovative servicekonsepter, og står bak selskaper som legeklinikkene Dr.Dropin, massasjekjeden Squeeze, tannlegekjeden Blid og mange fler.

Knowit er ett av flere partnerbyråer som samarbeider fast med Askeladden & Co. Tidligere har de utviklet og lansert merkevarene Petrus Veterinærer og Vater Håndverkere.

Involverte byråer

82683 63032 original
Knowit Experience
C

Carine Nylander

Lead designer

E

Emilie Bauck Dynestøl

UX designer

M

Mads Øvergaard

Designer

J

Joffrey Lamirault

Motion designer

B

Bettina Therese Rognås Ellefsen

Kundeansvarlig rådgiver og Prosjektleder