Norge på Expo i Shanghai 2010
Innovasjon Norge hadde flere mål med Norge på Expo i Shanghai.
Aktuelt byrå

Melvær&Co













Bakgrunn og målsetting
Innovasjon Norge hadde flere mål med Norge på Expo i Shanghai: 1. Nå 3 mill. besøkende. 2. Forvalte omdømmet til Norge ved å justere feilaktige og bekrefte riktige assosiasjoner av Norge, og tilføre opplevelsen av Norge en merverdi. 3. Skape engasjement for temaet ”Better City. Better Life”. 4. Gjøre paviljongen tilgjengelig for dem som ikke hadde mulighet til å selv besøke paviljongen.
Konsept/idé/strategi
Konseptet bak innholdsopplevelsene har vært å vise hvordan naturen er en kilde til bedre trivsel i byene gjennom opplevelse, inspirasjon og renere energi. Har man besøkt Expo Online for web, iPhone og iPad har man i prinsippet opplevd alt man kunne oppleve i den fysiske paviljongen. Dette gjelder både 3D-modellen, filmene, bildene, animasjonene, nordlyset i taket, budskapene, osv. Mange ulike brukergrupper satte strenge krav til brukeropplevelsene.
En innovativ bruk av håndfri styring og 360-graders interaktiv film og bilder ga en 3D-opplevelse som flyttet grensene for hva som er mulig på web, telefoner og lesebrett. Logoen for Norge på Expo uttrykker skog av trær på kinesisk og ga dermed en nær kobling til det arkitektoniske uttrykket for paviljongen. Dette sikret en karakteristisk identitet. Innovasjon Norge oppnådde alle mål for Norge på Expo.
For iPad og Iphone, se følgende URL:
For iPhone: http://itunes.apple.com/no/app...
iPad: http://itunes.apple.com/sg/app/norway-expo-hd-2010-for-ipad/id407753423?mt=8
4360-ddc19-original.pdf
Involverte byråer

Melvær&Co