12 norske jobber i The One Show-finale
Anti og Anorak med fire nominerte jobber hver. Bekk + Babusjka, Creuna, Kind og Tante Randi er også nominert.
The One Show fortsetter som før koronakrisen, bortsett fra at den fysiske prisutdelingen i New York, som vanligvis foregår i mai, er avlyst. The One Club for Creativity annonserte i begynnelsen av mars at de avlyser alle publikumsarrangementer under Creative Week i New York mai, inkludert The One Show og ADC, som i stedet blir streamet online.
Onsdag ble den fullstendige globale shortlisten offentliggjort. Den kan du studere i sin helhet her.
De norske nominerte jobbene er:
- «Legacy of Mastery Continued» for GG Møbel av Anti (Branding – Logo)
- Identitet for Kunstnernes hus av Anti (Branding – Rebranding)
- Identitet for Bergen av Anti (Branding – Identity System)
- «Sara Nordheim: A Permanent Exhibition» av Anti og VOID (Use of Technology)
- «This is How it Feels» for Komplett av Anorak (Television & VOD – Long Form – Single)
- «Teddybear Blues» for Flytoget av Anorak (Television & VOD – Long Form – Single)
- «The Last Resort» for KLP av Anorak (Television & VOD – Long Form – Single)
- «This is Illegal» for Amnesty av Anorak (Direction – Single)
- «The Webby Awards Opener» av Bekk + Babusjka (Typography)
- «Én samlende identitet for hele Oslo» av Creuna (Branding – Identity System)
- Flyt Seaweed av Kind (Branding – Logo)
- «The One and Only Childhood» for Unicef/Erlik Oslo av Tante Randi Reklamebyrå (Events / Stunts / Competitions)
Nå står en siste juryering for døren, og som The One Club selv understreker: «selv om en jobb er på shortlist, er den langtfra garantert å vinne». Vinnerlisten blir offentliggjort i slutten av mai.