«Dumpster Deli» vant to Eurobest-sølv

Norske byråer endte opp med fire priser i Reklame-EM i form av tre sølv og en bronse fordelt på Publicis Kitchen, NORD DDB og TRY.

1 Headerbilde cleanxxx

I november endte konkurransebidragene fra Norge opp med 13 nominasjoner på shortlisten i årets Eurobest, og i formiddag kom fasiten da arrangørene annonserte gull-, sølv- og bronsevinnerne i konkurransen.

Publicis Kitchen kom best ut av de norske byråene med to sølv til «Dumpster Deli» for Framtiden i vår hender i kategoriene Outdoor og PR, begge i underkategorien Breaktrough on a Budget. Byrået fikk dermed priser for begge sine nominerte jobber i konkurransen.

NORD DDBs «Urban Miner»-kampanje for Elkjøp var nominert to ganger, i Direct og Integrated, og ble premiert med sølv i sistnevnte.

Den siste norske prisen gikk til TRY for «Livet er ikke en IKEA-katalog», som vant bronse i Print & Publishing i underkategorien Cultural Insight.

TRY og IKEA var nominert ytterligere tre ganger i samme kategori for tre individuelle annonser fra samme kampanje. Byrået var også nominert for samme kunde i Outdoor-kategorien med «The Bästis Billboard». I tillegg var TRY også shortlistet i Media for «The Mental Advisory Label» for Verdensdagen for psykisk helse.

Øvrige nominerte i konkurransen var ANTI, som var shortlistet for den visuelle identiteten til NRK i Design-kategorien, samt Morgenstern, som var shortlistet for FINN-filmen «Henta sjøl» i Film, og for «The Second Hand World Cup» i Outdoor.