IKEA og TRY topper de norske Eurobest-nominasjonene

TRY og IKEA kaprer ti shortlistplasser i årets Eurobest. POL, Sollin Sæle, Bold Scandinavia og ANTI er også nominert i konkurransen, der prisene deles ut 15. desember. Det er i alt 19 norske jobber som går videre til finalen.

01 MALM
Annonsene som er del av IKEA-kampanjen «The Trash Collection 2021» er nominert hele seks ganger i årets Eurobest.

I sommer lanserte IKEA kampanjen «The Trash Collection 2021», der møbelkjempen valgte å snakke om de tre millioner møblene som blir kastet hvert år bare i Norge, mange av dem fra IKEA selv. Kampanjen ble nylig kåret til en av verdens 25 beste av Contagious, og det ser ut til at trenden skal fortsette i Eurobest.

«The Trash Collection 2021» laget av TRY, med Caroline Riis og Eirik Sørensen i den kreative spissen, er nemlig den norske jobben som har fått best uttelling i antall shortlist-plasser i årets Eurobest, med hele ti plasser. Hele kampanjen er nominert både i Film, i Integrated og to ganger i Outdoor, mens annonseelementene av kampanjen er nominert individuelt tre ganger i Outdoor og tre ganger i Print & Publishing, med ti nominasjoner som resultat.

POL har blitt nominert tre ganger, to ganger for Audi-jobben «Don’t Hate. Imitate», som er shortlistet i både Film og Integrated, mens «Titanic Speed Date» for Fjord Line er nominert i Film.

Sollin Sæle
og hennes «Might Be Coming Soon» for lokale butikker i Thorvald Meyers gate er nominert tre ganger, alle i Outdoor.

Bold Scandinavia er nominert to ganger for sin overhaling av TV 2-merkevaren, både i Industry Craft og i Design.

ANTI er nominert én gang for den bejublede rebrandingen av Norges Musikkhøyskole i kategori for Design.