To sølvblyanter til POL i The One Show

Det ble delt ut 15 priser til norske jobber under prisutdelingen i The One Show i New York 18. mai. POL vant de to mest høythengende prisene til norske jobber for sin «Save the Survivors»-film for Redd Barna, som vant to Silver Pencils.

Reddbarna2
Skjermbilde fra «Save the Survivors» for Redd Barna, laget av POL.

The One Show, som deles ut av The One Club for Creativity i New York, markerer i år sitt 50. år som konkurranse. Det ble i år delt ut 210 Golden Pencils, 200 Silver, 238 Bronze og 1,172 Merits. På forhånd var det 28 norske bidrag i finalen, og 15 endte opp med pris.

To av sølvblyantene gikk til POL som på forhånd var nominert fire ganger for «Save the Survivors» for Redd Barna, som er det første uttaket i byråets nye internasjonale konsept for organisasjonen. Byrået endte opp med to sølv, én i kategori for Health & Wellness og én for Music & Sound Craft.

POL vant også en Merit-pris for årets julefilm for Posten, «Father Christmas and Mother Earth», som vant i Film & Video.

Bronse og fire Merit til «Urban Miner»

NORD DDBs «Urban Miner» for Elkjøp / Minecraft var på forhånd nominert syv ganger, og ble premiert med fem priser: En bronse i kategori for gaming, samt fire Merits, i Direct Marketing, Experiential & Immersive, Gaming og Green Pencil

Også Anorak vant bronse i årets konkurranse, og det var for filmen «Land of the Unfree» for Amnesty i Social Media. Byrået vant også en Merit for samme jobb i Film & Video, samt en Merit for «Behind Closed Curtains» for Fontenehuset i Public Relations.

ANTI og ANTI Hamar vant til sammen fire Merit-priser: Moderbyrået vant to for sin visuelle identitet for NRK i Design-kategorien. ANTI Hamar vant to Merit for identiteten til familiebedriften Nesje, også det i Design.

Det ble også to priser på Publicis Kitchen, som vant to Merit for sin «Dumpster Deli» for Framtiden i våre hender, begge i Out of Home.

Se vinnerne i One Show her.