To sølvblyanter til POL i The One Show
Det ble delt ut 15 priser til norske jobber under prisutdelingen i The One Show i New York 18. mai. POL vant de to mest høythengende prisene til norske jobber for sin «Save the Survivors»-film for Redd Barna, som vant to Silver Pencils.
The One Show, som deles ut av The One Club for Creativity i New York, markerer i år sitt 50. år som konkurranse. Det ble i år delt ut 210 Golden Pencils, 200 Silver, 238 Bronze og 1,172 Merits. På forhånd var det 28 norske bidrag i finalen, og 15 endte opp med pris.
To av sølvblyantene gikk til POL som på forhånd var nominert fire ganger for «Save the Survivors» for Redd Barna, som er det første uttaket i byråets nye internasjonale konsept for organisasjonen. Byrået endte opp med to sølv, én i kategori for Health & Wellness og én for Music & Sound Craft.
POL vant også en Merit-pris for årets julefilm for Posten, «Father Christmas and Mother Earth», som vant i Film & Video.
Bronse og fire Merit til «Urban Miner»
NORD DDBs «Urban Miner» for Elkjøp / Minecraft var på forhånd nominert syv ganger, og ble premiert med fem priser: En bronse i kategori for gaming, samt fire Merits, i Direct Marketing, Experiential & Immersive, Gaming og Green Pencil
Også Anorak vant bronse i årets konkurranse, og det var for filmen «Land of the Unfree» for Amnesty i Social Media. Byrået vant også en Merit for samme jobb i Film & Video, samt en Merit for «Behind Closed Curtains» for Fontenehuset i Public Relations.
ANTI og ANTI Hamar vant til sammen fire Merit-priser: Moderbyrået vant to for sin visuelle identitet for NRK i Design-kategorien. ANTI Hamar vant to Merit for identiteten til familiebedriften Nesje, også det i Design.
Det ble også to priser på Publicis Kitchen, som vant to Merit for sin «Dumpster Deli» for Framtiden i våre hender, begge i Out of Home.
Se vinnerne i One Show her.