Eks-Triggere til Anorak
Henrik Guderud og Marianne Skøien går til Anorak for å lede byråets satsning på innhold, PR og forbrukeraktivisering.
Henrik Guderud var med å starte kommunikasjonsbyrået Trigger sammen med Preben Carlsen, Camilla Kim Kielland og Markus Eckbo Endresen i 2010. Han har jobbet frilans etter at han gikk ut av Trigger-partnerskapet for halvannet år siden.
Marianne Skøien har tidligere jobbet som innholdsrådgiver og fagansvarlig i Trigger. Hun har spisskompetanse innen digital kommunikasjon, og har blant annet jobbet med kunder som IKEA, Norwegian og Telenor.
Skal jobbe med kreatørene
Nå gjenforenes de to i Anorak, men de skal ikke «båses» inn i en egen enhet.
– Marianne og Henrik er et fagtungt og sultent team som tilfører nye krefter til byrået. De går inn i den kreative gruppa, hvor de tar med seg spisskompetanse på forbrukeraktivisering og kommunikasjon i egne og fortjente kanaler, sier Torgeir Vierdal, byråleder i Anorak.
– Drømmen min er å være et PR-hode som får jobbe libero blant de beste kreatørene i bransjen. At jeg nå skal få leve ut drømmen i Anorak gjør meg glad. At jeg også får jobbe sammen med Marianne igjen gjør meg enda gladere. Jeg er altså svært glad, sier Guderud.
– En no-brainer
– Anorak tør å tenke annerledes, og jeg føler vi har samme faglige ståsted i en kompleks og raskt endrende medieverden. Når de i tillegg er over snittet hyggelige og deler min begeistring for karaoke, var det egentlig en no-brainer. Nå gleder jeg meg skikkelig til å komme i gang, sier Skøien.