Analyseekspert til Creuna

Med ansettelsen av Alexander Dahl ønsker Creuna å styrke sin satsning innen analyse og innsikt.



Alexander Dahl, senior webanalytiker i Creuna, kommer fra stillingen som webanalytiker i Color Line hvor han var ansvarlig for analyse av all online markedsføring og portaler, i tillegg til trendanalyser samt søkemotorstrategi. Han er spesialist på digital strategi og analyse, og jobber med alle typer analyseplattformer.
– Creuna klarer på en unik måte å integrere alle elementene av digital markedsføring i ett byrå, samtidig som man er en markedsleder på innovasjon og kvalitet. Denne kombinasjonen gjør at jeg ser på Creuna som den beste arbeidsplassen for alle som er interessert i digital markedsføring, inkludert meg selv, sier Dahl.

Alexander Dahl utgjør sammen med Alexander Rustad, som har den fjonge tittelen Optimization Strategist, spydspissene i Creunas avdeling for analyse og innsikt.
– Dette er en nødvendig og naturlig del av våre leveranser og helt essensielt for å oppnå suksess innen online markedsføring. I Creuna ser vi webanalyse som del av en komplett forretningsanalyse. Det gjelder å ta av seg skyggelappene og ha en helhetlig tilnærming til dette fagfeltet for å kunne trekke relevante og gode konklusjoner, sier Johan Eriksson i Creuna, en mann med enda fjongere tittel enn Rustad: Director of Optimization Services.