Ny byråleder i Anorak

Torgeir Vierdal skal lede byrået som vant gull i Cannes Lions for «Hjerteknuser»-kampanjen for Kaizers Orchestra.

5227 643ba original

Torgeir Vierdal kommer fra stillingen som strategisk konsulent hos Naked Communications Norge, hvor han har jobbet de siste fire årene. Før det var han konsulent og planner hos DDB Oslo og har også jobbet i flere år i McDonalds Norge sin markedsavdeling.

Vierdal går også inn som partner i Anorak, sammen med de tre gründerne Anders Gudmundstuen, Jens-Petter Aarhus og Jens Jørgen Krogsveen.

Annonserte stilling fra scenekanten. – Etter å ha annonsert søket etter ny byråleder fra scenekanten på Gulltaggen er det godt å kunne slå fast at vi har funnet vår mann. Ikke bare er Torgeir er en av de dyktigste kommunikasjons-strategene her til lands, men han har en ro over seg som allerede har hatt en positiv smittende effekt på et kreatørmiljø fullt av harehjerter. Han passer perfekt inn i Anorak. Mest fordi han har langt hår og skjegg, men også fordi han er oppriktig interessert i kommunikasjon, sier Anders Gudmundstuen.

Den ferske byrålederen synes det er stas å være på plass.
– Anorak har det siste året markert seg som det mest spennende og fremtidsrettede miljøet innenfor idébasert kommunikasjon, med fem gull i Gulltaggen, Grand Prix i Gullblyanten og Gull i Cannes, for å nevne noe. At de vil ha meg som leder synes jeg er stort, og vi merker stor interesse i markedet for det vi har å tilby.

Foto: Anorak