Vokser på design

Making Waves design-team har vokst med seks nye spesialister innen grafisk design, interaksjonsdesign og brukertesting.



Making Waves har økt oppdragsmenge og har styrket sitt design-team med seks nye medarbeidere til grafisk design, interaksjonsdesign og brukertesting: Synne Geirsdatter Frydenberg, Ida Blekeli, Guro Johanson, Bjørn-Erik Bjørgan, Øyvind Brande-Lien og Sara Johansson.

Designavdelingen i konsulenthuset Making Waves utgjør nå et team på nærmere 40 medarbeidere. Totalt har selskapet 200 medarbeidere ved sine kontorer i Oslo og Krakow.

– Vi er glade for å ha fått så mange nye, dyktige kolleger om bord. Øyvind, Ida, Sara og Bjørn-Egil tilfører oss ytterligere tyngde med sin brede erfaring, mens Guro og Synne har et nyutdannet perspektiv som er vel så viktig for et selskap som lever av innovasjon og nytenkning, sier leder for Design, Maria Røsok.

Øyvind Brande-Lien. Seniorrådgiver innen informasjonsarkitektur, design og interaksjonsdesign, og brennende opptatt av at informasjon skal være tilgjengelig, forståelig og anvendbar. Han er utdannet fra blant annet Glasgow University og har lang erfaring fra blant annet Tandbergs Patentkontor, Telenor, Innovasjon Norge, Statnett og flere Helse-Øst foretak.

Ida Blekeli. Interaksjonsdesigner med Bachelor i interaksjonsdesign fra Interaktive Medier ved Kolding Designskole i Danmark og en Master i nye medier ved Media Lab, University of Art and Design Helsinki. Hun kom fra stillingen som interaksjonsdesigner i Luup Solutions (mobile betalingsløsninger).

Synne Geirsdatter Frydenberg.
Nyutdannet industridesigner/interaksjonsdesigner fra Arkitektur- og Designhøgskolen i Oslo, Berlin University of the Arts og Danmarks Designskole. Hun mottok interaksjonspris for masteroppgaven «Freke – Intelligent Training» i samarbeid med Helly Hansen og forskningsinstituttet Fraunhofer IZM, for integrering av teknologi i treningsklær for å skape en forbedret prestasjonsopplevelse.

Guro Johanson. Usability Specialist i Making Waves med fokus på design med gode brukergrensesnitt. Hun har nyutdannet med spesialisering i «informatikk – design av informasjonssystemer» fra Universitetet i Oslo. Hun har i sin masteroppgave tatt for seg brukeraspektet ved sosiale medier, og blant annet undersøkt hva som motiverer brukerne og hva som gjør at de forblir i sosiale medier.

Sara Johansson.
Industri-/interaksjonsdesigner fra Arkitektur og Designhøgskolen i Oslo. Hun vant Unge Talenter i 2008 for et av sine prosjekter og har jobbet med forskningsprosjekt innen RFID-teknologi. Hun kommer fra NRK, der hun arbeidet med Nett-TV, videoklippløsning og en ny trafikktjeneste i samarbeid med Trafikanten, Ruter og Statens vegvesen.

Bjørn-Erik Bjørgan.
Har lang erfaring med å planlegge og gjennomføre nettsteder som inspirerer til handling og som gir gode opplevelser for brukerne. Han har blant annet jobbet for Regnskogfondet, Telenor, Hydro, Universitetet i Oslo og Adecco. Han kommer fra stillingen som rådgiver innen digital formidling i Nasjonalbiblioteket.