På kaninjakt

Arbeid av Dinamo

Prøvekaniner samt det lite brukte reklameformatet 5-sekundersfilmen er sentral i Dinamos nye kampanje for VisitDenmark.

Prøvekaniner samt det lite brukte reklameformatet 5-sekundersfilmen er sentral i Dinamos nye kampanje for VisitDenmark.

VisitDenmark ansetter nå prøvekaniner for helgejobbing. Kaninene skal undersøke om det er dejlig å være norsk i Danmark også utenfor sommersesongen. Alle som vil søke kan stille til opptaksprøve på nettet.

Dinamo Reklame og svenske ACNE har stått for idé og produksjon av kampanjen, som er på lufta fra helgen av. I tillegg til selve siten består kampanjen av stillingsannonser på helsider i avis og bannerannonser.
– Opp av hatten trekker vi også noen filmer for TV i det hittil undervurderte 5-sekundersformatet, sier det kreative teamet i Dinamo, AD Live Huse og tekstforfatter Stein Simonsen.



Fremmer «skuldersesongene» – Vi hadde «all time high» med 2,5 millioner norske overnattinger i fjor, men ser at de fleste besøker Danmark i sommerferien. Derfor vil vi nå vise noe av alt det deilige landet har å by på også i de såkalte skuldersesongene, sier Vidar Mørch, som er VisitDenmarks turistsjef i Norge.

Aktiviteten skjer i samarbeid med Color Line, DFDS Seaways og Stena Line.
 
Inspirerende prosess Dinamo berømmer VisitDenmark, rederiene, produksjonsbyrået ACNE og mediebyrået MediaCom for samarbeidet med kampanjen.
– Det har vært en tidsknapp, men fantastisk morsom og inspirerende prosess. Alle har vist hverandre den nødvendige tilliten for å få til en kampanje vi tror vil vekke oppmerksomhet. Slike mennesker gjør det lystbetont å jobbe utover de små nattetimer, sier byrået.

Sjekk nettstedet her.

Produksjonsselskap film og web: ACNE
Konsulent: Tom Ovind
Prosjektleder: Unni Rolfsen
AD: Live Huse
Tekstforfatter: Stein Simonsen
Fotograf: Heia Espen


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.