Dinamo Design på veien

Arbeid av Dinamo

Denne måneden rullet Norges største busselskap, Nettbuss, ut på veien i ny drakt, utviklet av Dinamo Design. Alt fra bussdekor til uniformer er utviklet i tråd med konseptet «Det gode vertskap».

Nettbuss består av mange selskaper som til sammen utgjør en helhet. Da Dinamo Design startet samarbeidet med Nettbuss høsten 2009, var målet å utvikle et enhetlig uttrykk for busselskapet og samle alle selskapene rundt én felles merkearkitektur og profil.
– Det har vært en svært givende og morsom prosess, hvor vi har utfordret selskapets visuelle identitet i forhold til hvordan de ønsker å bli oppfattet, sier Axel Hartvig Larsen i Dinamo Design.

– Det sentrale elementet i identiteten er logosymbolet. Et logosymbol som utstråler vennlighet og profesjonalitet, samtidig som det har glimt i øyet, legger han til.

Omsorg, miljø og punktlighet.
Nettbuss er opptatt av å ta vare på sine passasjerer ved å gjøre tiden om bord bekvem og hyggelig.
– I vår orientering til Dinamo Design var våre kundeløfter «profesjonell», «aktiv», «positiv» og «sosial» viktige stikkord som vi ønsket skulle prege kommunikasjonen vår, sier Ståle Nistov i Nettbuss.

Sterke og mye farger som signaliserer fart og hurtighet er tradisjonell design for transportbransjen.
– Vi har gått en annen og mer dempet vei hvor kundens kjerneverdier kommer frem, legger Hartvig-Larsen til.

Dinamo har utviklet en komplett grafisk profil som rulles ut suksessivt i løpet av året. Først bussdekor, bussprodukter, bussinteriør, skilt, trykksaker og web, og i løpet av sommeren får sjåførene nye uniformer.

Team i Dinamo Design:
Kreativ leder: Axel Hartvig-Larsen
Seniordesigner: Tonje Jæger
Designer: Alexandra Schou
Designer: Levi Bergqvist
Konsulent: Hege Poppe

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.