Fartskampanje

Arbeid av Dinamo

For å øke den totale forståelsen for hvordan du påvirker trafikkbildet, og forsøke å påvirke både de individuelle og de kollektive holdningene vil vi forsøke oss på å slå sprekker i den største myten av dem alle. Den tryggheten vi får av å tenke at “det skjer ikke meg.”
For å få målgruppen til å tenke annerledes på risiko i forbindelse med fartsoverskridelser har vi dramatisert at vi tenker på andre ting på den motsatte måten. Vi skal ikke endre holdningene diametralt, men vil at folk skal bli bli bevisste og legge inn den lille tvilen. Målgruppen er sjåfører som reflekterer over sin oppførsel i trafikken og er villige til å tenke at selv med små fartsoverskridelser så “kan det faktisk skje meg”.

For å øke den totale forståelsen for hvordan du påvirker trafikkbildet, og forsøke å påvirke både de individuelle og de kollektive holdningene vil vi forsøke oss på å slå sprekker i den største myten av dem alle. Den tryggheten vi får av å tenke at “det skjer ikke meg.” For å få målgruppen til å tenke annerledes på risiko i forbindelse med fartsoverskridelser har vi dramatisert at vi tenker på andre ting på den motsatte måten. Vi skal ikke endre holdningene diametralt, men vil at folk skal bli bli bevisste og legge inn den lille tvilen. Målgruppen er sjåfører som reflekterer over sin oppførsel i trafikken og er villige til å tenke at selv med små fartsoverskridelser så “kan det faktisk skje meg”.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.