IKEA PAQ (potentially asked questions)

Arbeid av SMFB

Lanseringskampanje som svarer før du rekker å spørre.

Det er nesten et helt år siden IKEA lanserte nettbutikk. Etter en suksessrik innkjøringsfase skal de nå sammen med SMFB sørge for at hele landet blir kjent med muligheten de har til å handle varer fra sofaen, uansett hvor i landet de bor.

Det høres enkelt ut, og det er enkelt. Likevel vil IKEA fjerne all potensiell tvil om hvordan nettbutikken fungerer. De har derfor valgt å bruke all reklameplass til å svare på tenkelige spørsmål som kan dukke opp angående nettbutikken, i samme slengen som de informerer om at den finnes. 

– Det ligger i IKEAs grunnfilosofi at alle skal kunne handle hos oss, og endelig er vi tilgjengelige i hele landet. Folk kjenner IKEA, og nå skal alle kjapt bli like fortrolige med hvordan nettbutikken vår fungerer, enten de bor i Tromsø, Ålesund eller Oslo, sier Cathrine Boije, markedskommunikasjonssjef i IKEA. 

– Nordmenn er selvfølgelig erfarne netthandlere, men de som bor langt unna nærmeste varehus er ikke like vant til å handle på IKEA. Vi har allerede fått en del spørsmål og regner med at flere vil komme. Forsøksvis svarer vi nå på de aller fleste i forkant, fortsetter hun.

Overtydelig

–Siden de befinner seg langt unna et varehus, tenker en del nordmenn erfaringsvis at IKEA-reklame ikke angår dem. Derfor likte vi ideen om å denne gangen gå litt overtydelig til verks. Målet har vært å bruke alle tilgjengelige flater utelukkende på potensielle spørsmål og svar, sier SMFBs André Koot.

Kampanjen startet på TV og internett onsdag, og vil etter hvert bestå av flere ulike aktiviteter under samme paraply.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.