Rasteplass er blitt tasteplass

Arbeid av Hyper og PR-operatørene

Hyper og PR-operatørene har utviklet tilrettelagte rasteplasser for Gjensidige og Trygg Trafikk. Duplex Records har laget soundtracket.

Som en oppfølger til trafikksikkerhetskampanjen «Hold Fokus», har Gjensidige og Trygg Trafikk nå lansert tasteplasser. Tasteplasser er tilrettelagte rasteplasser med blant annet gratis wi-fi. Målet er å gjøre det enklere å la være å bruke mobilen bak rattet.

I pushvarslenes tiår vil telefonen ha oppmerksomhet hver gang det snappes, postes, meldes eller oppdateres. For bilister medfører all denne aktiviteten på mobilen en stor risiko. Med suksesskampanjen «Hold Fokus» rettet Gjensidige og Trygg Trafikk et fokus mot denne problemstillingen. Og nå kommer oppfølgeren: Tasteplasser.

Sammen med PR-operatørene, Hyper og Duplex Records har Gjensidige og Trygg Trafikk nå lansert tasteplasser. Forskjellen på en Rasteplass og en Tasteplass er enkel. En Tasteplass har gratis wifi slik at du kan stoppe og surfe ferdig før du kjører videre. Den første åpnet nettopp utenfor Bergen og kanskje dukker det snart opp en nær deg.

Tiltaket har allerede fått mye oppmerksomhet i media, men for å få flest mulig til å oppfordre sine nære og kjære til å ikke bruke mobilen bak rattet, er det i samarbeid med Duplex Records, med Aslag Guttormsgaard og Lars Lønning i spissen, laget en sang om farene ved å taste i trafikken. Du kan høre sangen «Rasteplass er blitt tasteplass», se video og støtte tiltaket på www.tasteplass.no.

Ifølge Trygg Trafikk skyldes en av tre trafikkulykker ufokuserte sjåfører. Fra 2005 til 2013 omkom 29 nordmenn som følge av mobilbruk i bil, ifølge Statens vegvesen.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.