Heydays bak DRIB-identiteten

Arbeid av Heydays

Den fiktive merkevaren «DRIB» i Kristoffer Borglis spillefilm av samme navn fikk identitet som om det var ekte saker.

Når regissør Kristoffer Borgli ble truet med søksmål om han brukte den ekte energidrikk-merkevaren i sin nye film «DRIB», trengte han hjelp med å bygge opp en ny merkevare og pakning som var god nok til å hamle opp med den filmen er basert på.

Lars i Heydays er en god kompis av Borgli og fikk i oppdrag om å designe merkevaren, som skulle være god nok til å kunne måles opp mot den ekte merkevaren Borgli ikke fikk lov til å bruke. Identiteten orienteres rundt selve pakningsdesignet, som hos andre energidrikkmerkevarer. Etterhvert kom mer og mer merch, etterhvert som historien og prosjektet vokste. 

Dette er en øvelse i hvor langt man kan trekke et fiktivt brand, ved å jobbe med det som et helt normalt identitetsprosjekt. Selve boksene er trykket slik man ville gjort i storskala produksjon og alt av merch er av høy kvalitet. Resultatet er en merkevare som lever både i og utenfor selve filmens univers, et brand som selve hovedrollen.

Her kan du lese mer om «DRIB».

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.