Tar digitalvettet i bruk

Tele- og bredbåndsteknologi har endret hverdagen vår dramatisk. Det tar Telenor på alvor.

15510 b25e7 original
15511 810dd original
15512 b7abb original
15513 8eb47 original
15514 bdd42 original

Måten vi snakker sammen på har forandret seg, vi kommer i kontakt med mennesker og organisasjoner man før ikke ville hørt om, og informasjon om det meste er tilgjengelig med et par tastetrykk. Denne nye hverdagen har mange fordeler, men også sine ulemper.

Derfor har Telenor og Dinamo utviklet en kampanje rettet mot foreldre, som handler om barn og unge, gruppen som er minst i stand til å skille og sortere informasjon og henvendelser som kommer via nettet og mobilen. I tillegg til støtende og dramatisk innhold på nettet er mobilen også en sosial utfordring for mange unge fordi man blir utsatt for mobbing.

I tillegg til reklame ruller en omfattende skoleturné på veien for å øke elevenes bevissthet rundt digital mobbing og konsekvenser. Turneen er et samarbeid mellom Telenor, BarneVakten, Røde Kors og Medietilsynet.

De involverte har vært:

AD/regi: Mattis Bentzen/Henrik Sæther

Tekst/regi: Henrik Hagelsteen

Grafisk Designer: Lis Lonning

Prosjektleder: Ingunn Kristiansen

Rådgiver: Anders Don Krogh

Byråprodusent: Tonje Østbye

Foto: Henrik Halvarsson

Etterarbeid: Toxic

Ansvarlig hos kunde: Jannicke Bache-Wiig og Kristian Krogh-Fladmark.

Involverte byråer

58579 11676 original

Dinamo AS