Oslo Lufthavn tilrettelegger for en god reise. Den overordnende problemstillingen for Oslo Lufthavn i kommunikasjonssammenheng er å synliggjøre denne tilretteleggerrollen.
For å vise frem tilretteleggerrollen i praksis og gjøre hverdagen enklere for den reisende har vi utviklet en egen app for iPhone, iPad og Android som er gratis å laste ned. Fokuset ligger på inspirasjon og brukervennlighet. Den reisende skal kun få informasjon som han/hun opplever som nyttig og relevant. Appen er en viktig del av OSLsmerkevarebygging og et godt verktøy for å skape bedre dialog med, og service ovenfor, de mer enn 20 millionene som reiser til og fra OSL i løpet av ett år.
OSL appen har en rekke nyttige funksjoner. Blant annet flytider, inkludert Myflight-funksjonalitet, reiseplanlegger for buss og tog, oversikt over leiebiltilbud og taxi, informasjon om ventetid i sikkerhetskontrollen, webkamera og oversikt over butikker og serveringssteder.
Foruten å få svært god omtale i media har appen nådd høye nedlastningstall. Over 150.000 har lastet ned appene (10% Android, 15% iPad, 75% iPhone) og den har blitt åpnet over 1,2 millioner ganger siden den ble lansert sommeren 2011. I perioden 18.12.11 til 18.01.12 ble den åpnet 205.000 ganger.
6110-e1a13-original.pdf
Involverte byråer
Dinamo AS