Noen barn leker ikke

Redd Barna er ute med ny kampanje, for å samle inn penger og forhindre at barn sulter, blir barnesoldater eller barnemødre.

81318 d2217 original
81315 c6ffd original
81321 5601a original
81324 97b84 original
81327 93de4 original

Innsikten bak kampanjen er like trist som den er sann. Noen barn i verden får ikke mulighet til å være barn. De mister barndommen. Og mister man mulighet til å være barn, mister man gjerne også muligheten til å fungere som voksen. Sjansen for at man ender opp i fattigdom, med prostitusjon, vold eller rusmisbruk, er mange ganger så stor.

Kampanjen lanserer Redd Barnas nye plattform og slagord «Barndom betyr alt».

Barndom betyr alt forteller hva Redd Barna tror på. Og hvorfor de jobber som de gjør – ikke bare med akutt nødhjelp, men med å trygge barndom på alle tenkelige måter. For, skal man faktisk redde barna, holder det ikke at de overlever. Man må også sørge for at barna får mulighet til å leve. Og leke. Det nye slagordet til Redd Barna forteller hvorfor man bør støtte akkurat dem, hvis man tror på det samme.

Innsatsen omfatter reklamefilm, som har Johanne Helgeland på regi og musikk av den svenske artisten Oscar Danielson. I tillegg til boards, printannonser og digital annonsering.