Canal Digital bringer kundene nærmere Netflix

Selvsagt måtte Canal Digitals avtale med Netflix annonseres med et brak. Det vil likevel overraske noen at det krever uskyldige skuespilleres frihet.

Fra i dag kan alle Canal Digital-kunder få tilgang til Netflix via OnePlace-plattformen. Og målet med lanseringskampanjen er å vise hele Norden at Canal Digitals kunder nå lettere får tilgang til det beste av tv og strømming på ett og samme sted. Med andre ord, at Canal Digital bringer deg nærmere Netflix. Og ved å involvere TRY, har dette virkelig blitt tatt bokstavelig. I sine nye filmer viser de hvordan et par helt vanlige, om ikke litt paranoide, nordmenn finner seg selv fanget i en reklamekampanje og invaderes av Netflix-universet (artikkelen fortsetter under filmene).

– Vi jobber kontinuerlig for å sikre at kundene våre får tilgang til det innholdet de elsker og som er relevant for dem. Derfor er vi svært glade for at vi nå kan lansere Netflix sømløst integrert på vår Android TV-plattform, OnePlace, sier Chief Marketing Officer Anna Pradzynska i Canal Digital.

Try og Bacon

TRY Reklamebyrå står bak filmen med kreativt team Eirik Sørensen og Caroline Riis, og Bacon har produsert med Matias & Mathias som regissører. Kreatør Caroline Riis forteller om kvalene rundt å ofre uskyldige nordmenn for å fremme Netflix:

– Siden Canal Digital nå gjør Netflix tilgjengelig for kundene sine, var det viktig med en kreativ idé som både formidler budskapet og fremmer det fantastiske Netflix-universet. Og er det noe Netflix’ egne serier har lært oss, så er det at du noen ganger er nødt til å ta de tøffe valgene for å gagne den store sammenhengen. Nå vil jeg ikke sammenligne Eirik og meg med the Underwoods, men du kan si det var en kreativ idé i tro Netflix-ånd. At Anna og Canal Digital er villig til å ta noen modige valg og stå bak en kampanje som fremmer en fantastisk tjeneste på bekostning av et par uskyldige fyrer, synes vi begge er beundringsverdig, sier Caroline Riis og smiler rett til kamera.

– Vi er stolte av resultatet

Kampanjen rulles ut i dag over flere flater, inkludert tv, digitale kanaler inkludert bigitale Bannere i HD-kvalitet og en noe selvoppfordrende pre-roll.

– Kommunikasjonskampanjen er et resultat av et sterkt samarbeid mellom Canal Digital, Netflix og TRY. Vi har utfordret oss selv til å skape et engasjerende konsept som også er kjernen i vår merkevare, nemlig Alltid Underholdning. Teamet til TRY har vært fantastiske, inspirerende og kreative, og vi kunne ikke ha gjort dette uten alle motiverte og engasjerte partnere. Vi er stolte av resultatet og gleder oss til å presentere kampanjen og de nye tjenestene til kundene, avslutter Anna Pradzynska.

På TRY-huset har Andreas Vevle, Edmundo Navasca Cruz og Malin Lindberg i Apt bidratt med digitalisering av filmene for videobannere, og i Opt har Pål Schultz, Lars Rimstad og Nora Bruun-Olsen jobbet med tilrettelegging av materiale for Sosiale kanaler og ulike online-versjoner. Catharina Kokkim er kundens konsulent og Vilje Mohn prosjektleder.