CarePacks i ny innpakning

Arbeid av Heads&Tales

CarePacks har utviklet nye forpakninger i mindre størrelser som snart kommer for salg hos blant annet to av Nordens største hotellkjeder.

Posene er spesialutviklet for å gi ansatte og hotellgjester sunn energi. Produktet er utviklet i samråd med CarePacks egen ernæringsekspert og i samarbeid med noen utvalgte kunder. Merkevarebyrået Heads&Tales har designet seks nye forpakninger innenfor det eksisterende konseptet som byrået tidligere har utarbeidet.

I tillegg til at det har vist seg å være et stort marked for sunnere og energifylt snacks, er gründer og daglig leder Stig Ola Johansen i CarePacks overbevist om at designet har spilt en stor rolle i den økende interessen for produktserien.

– Det er en kjent sak at vi spiser med øynene når vi begynner å gå tom for energi, derfor er vi svært stolte over pakningsdesignet som Heads&Tales har gjort for oss. Lekent, elegant og med produktet i fokus hele veien, sier en svært fornøyd Johansen.

CarePacks er et verdidrevet selskap, og som bedrift er CarePacks bygget rundt FNs bærekraftsmål. Spesielt målene om bedre helse for alle, anstendig arbeid og ansvarlig forbruk og produksjon er viktige kjerneverdier i selskapet. Dette har vært en ekstra motivasjonsfaktor for designer Christin Westby i Heads&Tales.

– Det er veldig inspirerende å jobbe med en kunde som gir oss såpass stor frihet i designprosessen og samtidig er drevet av så gode verdier. Det gjør arbeidshverdagen ekstra meningsfull, sier Westby.

CarePacks har samarbeidet med konseptutvikler og rådgiver Christina Øverland-Engelsen helt fra selskapet var på idéstadiet. Da hun ble konsulent i Heads&Tales ga byråvalget seg selv. Sammen med designerne Christin Westby og Tormod Glomnes har de sammen spilt en viktig rolle i alt fra strategisk posisjonering til utvikling av både identitet og konsept.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.