– Kanskje den fineste norske reklamefilmen noensinne

Stafettpinnen pleier å bli sendt fra kreatør til kreatør, men ikke denne gangen. Møt alt-mulig-mennesket Kicki Bornström, tidligere kontorsjef i McCann. Mens hun leter etter sitt neste stoppested, ser hun tilbake på noen av de mange fine jobbene hun har sett.

Maxresdefault
Skjermbilde fra «Grandpa's Magic Trick» for Widerøe
96647 fb114 original

Kicki Bornström Ttidligere kontorsjef i McCann

Etter 3 år i nattelivsbransjen i Moskva flyttet Kicki Bornström til Oslo. Det er 22 år siden og i 20 av dem har hun jobbet i reklamebyråer som JBR McCann, DDB Oslo, og igjen McCann hvor hun har gjort alt fra å være resepsjonist til kontorsjef, administrasjonssjef, personlig assistent og Service Manager.

– Først vil jeg si tusen takk til mine tidligere kollegaer Stein Simonsen og Øistein Markus Holm som skrev så fine ord og sendte kudospinnen videre til meg.

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber du er glad i.

«Ringe på og stikke av» for Prima Assistanse av I&M Kommunikasjon:

– Action speaks louder than words, og denne kampanjen er det aller mest rørende eksempelet jeg har sett.

«Grandpa's Magic Trick» for Widerøe av tidligere McCann’ere Stein Simonsen og Torstein Greni:

– Kanskje den fineste norske reklamefilmen noensinne. Punktum.

Nevn ett eller flere internasjonale arbeid du gjerne skulle ha lagd selv.

«Live test series»/Volvo Trucks av Forsman & Bodenfors:

– Mange husker nok «Epic split» best fra det som var en hel serie med underholdende og informative tester. Selv synes jeg hele serien er minst like bra som det mer kjente Jean-Claude Van Damme-uttaket. Strategien bak kampanjen er like smart som den er enkel.

Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Jeg vil gjerne gi stafettpinnen videre til Christian Steine Lindvik og Daniel Eraker - et team med akkurat passe barnslig humor, og mange kloke tanker. Forhåpentligvis møtes vi igjen i denne andedammen, men i mellomtiden vil jeg gjerne høre hva de syns er god reklame.