13 vinnersjanser for norske byråer i Eurobest
TRY leder an, men også Morgenstern, Publicis Kitchen, NORD DDB og ANTI er nominert i «reklame-EM».
Shortlisten med de nominerte arbeidene i Eurobest ble offentliggjort i dag, og kan skilte med 13 arbeider som går videre i konkurransen fra norske byråer og annonsører.
TRY har seks jobber på shortlist, fem av dem for en svensk møbelkjempe: IKEAs «Livet er ikke en IKEA-katalog»-kampanje er nominert fire ganger i Print & Publishing, én gang for hele kampanjen, og tre ganger for individuelle annonser («Spy», «Tiss» og «Nach»). Samme byrå og kunde er nominert i Outdoor-kategorien med «The Bästis Billboard». TRY er også nominert i Media med «The Mental Advisory Label» for Verdensdagen for psykisk helse.
ANTI er som eneste norske byrå nominert i Design med sin visuelle identitet for NRK.
NORD DDB Oslo (og NORD DDB Stockholm) er nominert to ganger for sin «Urban Miner»-kampanje for Elkjøp, i kategoriene Direct og i Integrated.
Morgenstern er nominert for FINN-filmen «Henta sjøl» («Pay for Shipping? Hah!») i Film, og for «The Second Hand World Cup» i Outdoor.
Publicis Kitchen er nominert to ganger for «Dumpster Deli» for Framtiden i våre hender, i Outdoor og i PR.
Medaljevinnerne i Eurobest blir offentliggjort 11. desember.