15 priser inkludert fire gull til norske byråer i ED-Awards

Det ble meget god uttelling på norske byråer i European Design Awards i Tallin i helgen: Fire gull, seks sølv og fem bronse. Fasett, NoA Ignite, Void og ANTI kunne reise hjem med gull i kofferten.

Car
Fasett vant gull i helgens ED-awards for logoen til Lnett.

European Design Awards, også kjent som ED-Awards, hyller europeiske designere for det beste arbeidet innen kommunikasjonsdesignfeltet. Alle innsendte bidrag bedømmes av et panel av journalister og designkritikere fra femten europeiske designmagasiner og regnes som en av Europas største designfestivaler.

De fire norske gullene gikk til Fasett for logoen til Lnett, NoA Ignite for Ruter-appen, Void for takinstallasjonen Flyt og til ANTI for den visuelle identiteten til Universitetsforlaget.

– Det er svært kjekt å få denne anerkjennelsen ute i Europa, både for oss i Fasett og ikke minst kundene våre. Fasett skal alltid være i toppen av grafisk design og branding i Norge – og denne utmerkelsen hjelper oss i å beholde den posisjonen, sier en fornøyd Pål Hjorth Berge, daglig leder i Fasett.

De seks sølvmedaljene gikk til Bold Scandinavia for logoen til TV 2, designer Håvard Gjelseth vant for albumomslaget til Soup «Visions», Metric (med Feed og byHands) for den visuelle identiteten til Norges sjakkforbund, Heydays og Goods for pakningsdesignet til møtekameraet Huddly, Reklamekollektivet for identiteten til Kulturhuset i Bergen, ANTI for utstillingskatalogen til «Uncertain Where the Next Wind Blows» av Otobong Nkanga.

De fem bronsemedajene til Bleed for identiteten til Volte, TRY Motion for animasjonsfilmen «Service Development» for Universitetet i Bergen, Neue Design Studio for pakningsdesignet til Aclima, ANTI for den visuelle identiteten til Bikeshop og Netlife for designet til det digitale reisemagasinet New York City Times.

Se alle vinnerne på https://awards.europeandesign....