19 norske jobber på Cresta-shortlisten, med POL et hestehode foran
Shortlisten i Cresta Awards er offentliggjort. POL, TRY, Atyp, Tante Randi, Bold og ANTI er blant finalistene, og førstnevntes «When Harry Met Santa» for Posten er shortlistet hele fem ganger.
POL er det norske byrået med flest jobber på shortlist i årets Cresta Awards, slik de også var i fjor (den gang med hele 12 nominasjoner). Det er Posten-filmen «When Harry Met Santa» som ikke helt uventet har forsynt seg grådigst med shortlistplasser, da den er nominert to ganger i Moving Image, samt i Prand Purpose, i Brand Transformation og i The #OMG Award. Byrået er i tillegg nominert i Moving Image for Kondomeriet-kampanjen «Mange måter å komme på».
– Det har blitt jul hele året nå
– Wow! Det har blitt jul hele året nå. Gavene renner inn fra nær og fjern. Ingenting er bedre enn at Julenissen og Harry fortsetter å røre en hel verden. Sterk norsk innsats generelt i år også. Det er bra for bransjen vår. Gratulerer til alle, sier gjengen i POL i en kommentar.
Søsterbyrået TRY er nominert fire ganger for IKEA-kampanjen «The Trash Collection 2021», som er nominert to ganger i Print & OOH, samt i Integrated og i Brand Purpose.
En av storvinnerne fra Gullblyanten 2021, «Tusen spørsmål til de tusen hjem» av Atyp for Bufdir, har fått tre shortlistplasseringer fordelt på tre kategorier i årets Cresta: I Direct, Creative Strategy og The Media Magic Award.
Tante Randi følger hakk i hæl med to shortlister for IMDi-kampanjen «Mangfold med stor M», som er nominert i Social og The Media Magic Award.
To shortlistplasser ble det også til Bold Scandinavia for sin logo- og vignettutvikling for TV 2, som er nominert i Design og Digital Craft.
ANTIs lansering av elbilen Voyah for importøren Electric Way, dere de allierte seg med artisten Aurora, har også mottatt to shortlister, begge i kategori for Film Craft.
Vinnerne i Cresta Awards skal annonseres medio september ifølge konkurransens egen kalender. Hur snart som helst, altså.