19 norske jobber på shortlisten i Eurobest
Norske byråer har samme antall jobber på Eurobest-shortlisten i år som i fjor. Anorak, TRY, POL, Morgenstern, Atyp og ANTI går videre i EM i reklame, Anorak med hele syv nominasjoner.

Anorak leder i an blant norske byråer om å få flest vinnerjobber i årets Eurobest med syv nominerte. «Land of the Unfree», abortkampanjen laget for Amnesty International som ble kjørt på TikTok i sommer, har fått fire av nominasjonene, og jobben går videre i kategoriene Social Influencer, Film Craft, og i Film, der den er nominert to ganger.
Byrået har også fått tre nominasjoner for «Behind Closed Curtains» for Fotenehuset, én i PR og to i Media.
POL har fått fire shortlister, alle for kjærlighetsfilmen «When Harry Met Santa» fra Posten, jobben som vant gull i Cannes i sommer. Den er nominert én gang i Film Craft og tre ganger i Film.
Morgenstern har fått tre nominasjoner, én for hver film i FINN-kampanjen om den særdeles vemmelige mandagen. Alle er nominert i Film-kategorien.
TRY har også tre nominasjoner, én i kategori for Healthcare, statuen «Cecilie», laget for Pfizer i samarbeid med Brystkreftforeningen. Byrået er også nominert for «The Life Collection 2022» for IKEA i Film, og for samme kunde med «Navnekatalogen», som er nominert i Brand Experience Activation.
Atyp er nominert i PR-kategorien for «Tusen spørsmål til de tusen hjem» for Bufdir, jobben som vant hele fire gull under siste Gullblyanten.
ANTI er nominert i Design for ny visuell identitet for Forskningsrådet.
Vinnerne i Eurobest blir annonsert 12. desember.