Cannes Lions-bronse til TRY og IKEA

Annonse-delen av kampanjen «Livet er ikke en IKEA-katalog» ble premiert med bronse i Print & Publishing-kategorien mandag ettermiddag i Cannes.

Try bronse mandag

De første vinnerne i årets utgave av Cannes Lions ble offentliggjort for mediene mandag formiddag. TRY hadde én jobb på shortlist i kategorien Print & Publishing med «Livet er ikke en IKEA-katalog», samt tre shortlistplasser i Outdoor med «The Bästis Billboard» for samme kunde.

TRY og IKEA mottok altså en bronsepris mandag for førstnevnte. Den ble premiert i underkategorien for Use of Humour. «The Bästis Billboard» fikk ingen uttelling for sine tre shortlistplasser.

Det er Eirik Sørensen og Caroline Riis som er kreativt team på begge jobbene. Samme duoen vant gull i Cannes Lions på vegne av IKEA de to foregående årene i Cannes Lions, i fjor for «The Life Collection» i Print & Publishing, og i forfjor for «The Trash Collection 2021» i samme kategori.

02 Karusell Print1
03 Karusell Print2
04 Karusell Print3
05 Karusell Print4

Ingen pris for Redd Barna-kampanje

De ble ingen pris på søsterbyrået Pol i dag. Byrået var nominert i Heath & Wellness-kategorien med «Save the Imagination» som er laget for byråets internasjonale kommunikasjonsplattform for Redd Barna.

Tirsdag formiddag kommer et nytt shortlist-slipp i følgende kategorier: Creative Business Transformation, Creative Commerce, Creative Effectiveness, Creative Strategy, Film og Luxury & Lifestyle Lions. Dessuten blir vinnerne i Design-kategorien avslørt, hvor Publicis Kitchen er nominert for kampanjen «The Climate Changed Logo» for FN.