Bloggpioner til Creo

Foredragsholder og blogger Thomas Moen blir Creos nye ekspert innen sosiale medier.



Creo har ansatt Thomas Moen, en kjent pådriver innen sosiale medier og blogging i Norge. Han har blant annet vært manager for de kjente rosabloggerne Voe og Ida Wulff. Han har jobbet med kunder som Universal Music, Disney, Tine, Stormberg og Tone Damli Aaberge. Han skal også gi ut en bok om blogging iløpet av første halvdelen av 2011.

Moen inngår i Creo sin satsning på integrert kommunikasjon, og vil ha et ansvar for å utvikle fagdisiplinen sosiale medier i selskapet, som er et reklame- og PR-byrå eid av Aegis Media.
– Creo tror at 2011 blir året hvor næringslivet for alvor begynner å kjøpe tjenester på dette området. De fleste bedriftene har i 2010 fundert på hvordan man skal forholde seg til sosiale medier. De har sett at det er nødvendig å integrere sosiale medier med PR og reklame. I år blir året rosabloggingen blir blå, sier Kjell S. Rakkenes som er administrerende direktør i Creo Communication

Moen sier dette om ansettelsen:
– Det som trigget meg hos Creo var den enorme kompetanse de sitter på i forhold til tradisjonell kommunikasjon og at de jobber integrert med PR og reklame side om side. Jeg følte matchen mellom oss var svært god og tror vi begge kan lære masse av hverandre.

Første arbeidsdag etter nyttår fikk Creo ytterligere to nye tilskudd på stammen: Nils-Are Økland (tekstforfatter fra Screenplay) og Snorre Seim (designer fra Screenplay)

Bloggen til Thomas Moen finner du her.

Foto: Thomas Moen