DDB-veteraner til Ernö

Tekstforfatter Eirik Hovland, AD Morten Foss og rådgiver Henrik Øinæs Habberstad går til Ernö.

5262 7b834 original

Med tekstforfatter Eirik Hovland, AD Morten Foss og rådgiver Henrik Øinæs Habberstad, som inntil nylig var internasjonal merkevaresjef i Djuice, har reklamebyrået Ernö snappet til seg noen av landets mest ettertraktede personer innen sine fagområder.

Hovland og Foss har vært sentrale i kjente og bejublede kampanjer for OBOS, Byggmakker, Rema1000, Telenor, Norwegian, IKEA og DN. Teamet har sittet som partnere og kreativt ansvarlige i DDB i en årrekke og har begge mottatt reklamebransjens høyeste utmerkelse, Kreativt Forums Ærespris.

Henrik Øinæs Habberstad, kommer fra stillingen som Internasjonal Merkevaresjef i Djuice, med ansvar for markeder som Pakistan, Bangladesh, Ukraina, Montenegro og Ungarn. Han har også har hatt ansvar for kommunikasjon og mediedelen av Telenor Brand Academy, som er Telenor Group sin egen globale merke- vareskole. Hovedtyngden av hans erfaring stammer likevel fra reklamebransjen og som planner. Først i SLB, og senere som ansvarlig for planning i Dinamo.

Satser i tøffe tider. Mens mange av de store byråene i Norge er på mer eller mindre frivillige slankekurer, gjør altså Ernö nå det motsatte.
– Vi følte at tiden var moden for å gjøre Ernö større og tyngre. Da beslutningen var tatt, begynte vi bare øverst på ønskelisten vår og var så heldige at vi slapp å jobbe oss videre nedover, sier Dagmar Kollstrøm, tekstforfatter og en av Ernös fem gründere.