Fem får nye uniformer

Uniform Strategisk Design har ansatt kreativ leder, tre nye designere og ny konsulent for new biz.



Byrået fikk enorm respons etter å ha annonsert etter nye medarbeidere både på nett, trykk og egen hjemmeside.
– Vi fikk over 170 søknader til fem stillinger. Kvaliteten på søkerne var høy, mange har meget god erfaring fra bransjen både fra Norge og utlandet, forteller daglig leder Erik Jansson.

Byrået teller 20 ansatte og har kunder som blant annet Norsk Tipping, Redningsselskapet, Norgesgruppen, Barrat Due, Loop, Daniel Franck, Mills, Framtiden i våre hender og Helios.

Ny kreativ leder. Camilla Hansteen er 43 år og kommer fra stillingen som seniordesigner i Scandinavian Design Group, et sted hun har vært i snart 12 år. Hansteen har bred erfaring i å jobbe med branding på store pakningsprosjekter og profiler. Hun har jobbet med kunder som NRK og NRK Super, Jotun Basic, Jotun Lady, Aftenposten, Hervik saft og syltetøy, Statoil Energi & Retail, Sorrisniva, NSB, Teathercafeen og Arcus. Hun har vunnet priser i Merket for God Design, Design Effektprisen, Gullblyanten, Stellaprisen og Reiselivsprisen. Hun har utdannelsen fra Statens Håndverk og Kunstindustriskole og Gerrit Rietvald Akademiet i Amsterdam. I Uniform får hun ansvaret for 11 designere.

Tre nye designere. Francesco Volpi, 38 år, er en ekte italiener fra Roma. Han kommer fra stillingen som seniordesigner og kreativ leder i Huset kommunikasjon i Oslo. I Roma har han jobbet som designer i byrået MG Studio og som freelancer for kunder som Mercedes-Benz, DaimlerChryser, Midelfart Sonesson, Friggs og MaxMedica. Francesco behersker både digitale og trykte flater.

Cecilie Berg Børge-Ask er 31 år og har jobbet som designer Tangram i mange år, de siste to årene som freelancer. Hun er utdannet ved Central Saint Martins College of Art and Design, London. Som freelancer dyrker hun også sitt kunstneriske talent som maler. Hun har en særlig kompetanse innen pakningsdesign, blant annet for Tine og Møllerens. Hun har også jobbet med identiteter og profiler.

Ludvig Bruneau Rossow, 22 år, er, på tross av sitt internasjonale navn, fra Grua på Hadeland. Han fullfører i disse dager sin eksamen på Westerdals. Han har et spennende uttrykk, har mange fine eleverarbeider, pluss mange prosjekter via sitt eget byrå Bureau Bruneau. Sommeren 2011 skal han på et tre måneders internship hos Sagmeister Inc i New York sommeren 2011.

Ny konsulent New Biz. Anders Bolstad, 33 år, og vil få ansvaret for salg av Uniforms tjenester til nye kunder, samt nye prosjekter til eksisterende kunder. Bolstad har bakgrunn fra salg av merkevareannonser i Aftenposten, samt som salgsansvarlig og konsulent for den norske delen av Kunde & Co. Bolstad kommer nå fra stillingen som salgs-og markedssjef i Norske Opplevelser, et eventbyrå lokalisert i Hemsedal.