Fra Australia til Singapore

Erik Ingvoldstad bytter ut jobben som kreativ leder for MRM Australia og blir kreativ leder for MRM Singapore.



Erik Ingvoldstad var i syv år tekstforfatter og kreativ leder for McCann direkte, før han flyttet til Australia, der han i tre år har jobbet som Executive Creative Director i MRM Australia, samt som Regional Creative Director for MRM Apac. Nå flytter han og familien til Singapore, hvor han skal ta det kreative lederskapet for MRM Singapore i kompaniskap med Managing Director Joan Deni. Han erstatter Andrew Mason, som forlater byrået i Singapore for å søke nye muligheter.

– Jeg har hatt en fantastisk tid i Sydney, både på jobb og privat. Først og fremst har jeg jobbet sammen med noen utrolig hyggelige og talentfulle mennesker. Det har nok blitt mange sene kvelder, men lærdommen jeg tar med meg er uvurderlig. Jeg har først og fremst jobbet innen digitale medier disse tre årene, og det kommer jeg selvfølgelig til å fortsette med, forteller Ingvoldstad til kreativtforum.no.

Digital nomade. I Australia har han blant mye annet vært med på å utvikle en av Australias mest populære iPhone-apps for Johnson & Johnson Vision Care. Ingvoldstad har lenge vært interessert i det asiatiske markedet, og får nå mulighet til å jobbe med noen av de største kundene i regionen, som Intel, Panasonic, GM og så videre.
– Jeg kommer også til å reise til de andre markedene for å hjelpe de ulike MRM-kontorene med å utvikle det kreative produktet. Utfordringene blir mange, og er ulike i de ulike markedene, men viktigst for meg blir selvfølgelig å forstå de forskjellige kulturene i Asia.

Med på lasset er selvsagt familien.
– Dette er en spennende tid for dem. Jeg har tre barn som har lært og opplevd mye allerede, og nå får de utvidet horisonten sin ytterligere. Og som den matglade familien vi er, kunne det nok ikke blitt et bedre sted enn Singapore, avslutter han.

Ingvoldstad har til sammen ti år i MRM Worldwide, og han har vunnet over 40 priser som tekstforfatter, inludert Cannes Lions, Epica, ECHO, ADMA og Max Marketing Mix.