Henter kreativ PR-duo til Opera
Erlend Drevdal Hausken og Nils Broström går begge fra Gambit Hill & Knowlton til Opera Software for å forsterke selskapets kommunikasjonsavdeling.
Ansettelser av kreative team er vanlig i reklamebransjen, men uvanlig innenfor PR-bransjen.
– Disse karene er fullt kapable til å finne på de beste og mest relevante ideene. I vår konkurranse mot giganter som Google, Microsoft og Apple kreves det ekstrem kreativitet for å nå i gjennom. Etter ansettelsen av Nils og Erlend har vi nå blitt 17 på PR-teamet som er fordelt over USA, Russland, India, Kina, Polen, Taiwan, Japan, Korea og Norge, sier Tor Odland, kommunikasjonsdirektør i Opera Software.
Godt miljø for kreativitet. – Opera blir et ekstremt spennende sted å jobbe fordi konkurransen i nettlesermarkedet er beinhard. Vi har fått en veldig utfordrende rolle å fylle rent kommunikasjonsfaglig og har fått veldig god respons på de ideene vi har presentert så langt. Det er et veldig godt miljø for kreativitet og lett galskap i Opera, så det passer helt ypperlig, sier Nils Broström.
Nils Broström (33) går fra stillingen som rådgiver i Gambit Hill & Knowlton der han har vært i nesten fire år. Der har han jobbet med merkevarer som Helly Hansen, Bose, Microsoft og Engelstad.
Erlend Drevdal Hausken (28) har vært i Gambit siden 2008, hvor han har jobbet med merkevarer som McDonald’s, Microsoft, Canon og Sparebank 1.
Foto: Opera Software