JCP med reklamebyråsatsing

I januar etablerte Just Cruzin' Production (JCP) en reiseavdeling kalt JCP Travels, og nå utvider de med et eget reklamebyrå som skal fokusere på «shopper-marketing».

11882 757e4 original

JCP har hentet inn et team fra reklamebyrået Suburbia, som får ansvaret for å videreutvikle satsingen. De tre er:

Jarle Ring, som tidligere har jobbet som salgssjef i Levi's, markedsdirektør i Dressmann samt har sju års erfaring som konsulent i reklamebransjen, med kunder som Coca-Cola, L'Oréal, Orkla Brands og DnB NOR.

Jarle Hetland Bjørlin, som har ti års erfaring som AD i reklamebransjen, med kunder som Coca-Cola, Nille, DnB NOR, 7-Eleven, Narvesen, L'Oréal og Orkla Brands.

Camilla Watz Johannessen, som tidligere har jobbet som produktsjef i Tag Heuer og i Orkla samt har fire års erfaring som tekstforfatter i reklamebransjen, med kunder som Coca-Cola, Orkla Brands, L'Oréal, 7-Eleven, Kid og Europris.

– Markedsføring handler til syvende og sist om å selge varer og tjenester, og vi har lenge sett en tydelig dreining mot mer salgsutløsende kommunikasjon fremfor ren merkevarebygging. Den viktigste arenaen for dette er butikken, i og rundt selve kjøpsøyeblikket. En sisteleddsatsing gjør at vi kan tilby effektive, kjøpsutløsende aktiviteter både i og rundt butikken, sier hovedaksjonær og nordensjef i JCP, Øystein Tynning.

Antennelig. Nysatsingen skal hete JCP Ignite, og blir et datterselskap av dagens eventbyrå. Selskapet skal stå for alt fra idéutvikling til gjennomføring av helintegrerte butikkampanjer, enten det er snakk om butikkmateriell eller events.

Just Cruzin’ Production (JCP), som ble etablert i 1998, er et frittstående eventbyrå. Selskapet har kontorer i Oslo og Stockholm, og har 28 fast ansatte og over 250 aktive frilansere i Norge.

Foto: Tarjei Krogh