Kjeserud til PR-operatørene

Telenors merkevaredirektør Ronny Kjeserud (43) blir spydspissen i PR-operatørenes satsing på merkevarebygging.



PR-byrået melder at de satser på å bli landets beste fagmiljø på gjennomføring av merkevarestrategier. Kjeserud er i dag direktør for Strategic Brand Management i Telenor, og har tidligere jobbet nasjonalt og internasjonalt blant annet som partner i Naked Communications, senior konsulent og strategic brand planner i McCann, PR- og markedssjef i Levi's Norge og ansvarlig for trendanalyse i Coca-Cola Nordic & Northern Eurasia Division.
– Ronny er noe så sjeldent som en superstrateg som også evner å operasjonalisere de smarte tankene. Det er denne kombinasjonen som gjør at han passer perfekt i vårt miljø. Vi har i snart sju år hatt et kompromissløst fokus på å få implementert oppdragsgiveres kommunikasjonsstrategier. Nå skal vi sørge for at hele merkevare-strategier settes ut i live, sier daglig leder Tonje Haugsgjerd Allern i PR-operatørene.

Kjeserud og PR-operatørene skal i løpet av 2011 bygge opp et eget marketingmiljø. Satsingen vil etter hvert bli et eget selskap med et nettverk av kommunikasjons- og produksjonsmiljøer.
– Det er en kjent problemstilling at mange merkevarestrategier ikke settes effektivt ut i live og ikke tar ut merkevarens verdipotensial. Det blir mye papir og mange festtaler, men lite konkret handling. Det er dette vakuumet vi nå skal fylle med et sterkt, virkemiddeluavhengig konsulentmiljø, sier Kjeserud.