Tennø til SDG

Scandinavian Design Group ansetter Helge Tennø som strategisk rådgiver og planner.

10521 f4b51 original

– Tennø skal samarbeide med våre kunder for å skape løsninger på tvers av digitale arenaer og mellom det digitale og de tradisjonelle flatene. Han er kommet inn for å spesialisere oss ytterligere mot multikanal, konsept- og forretningsutvikling sier Jens Bonesmo, administrerende direktør i SDG.

Det er særlig én grunn til at Tennø valgte SDG, forteller han.
– Design på arenaer, i tjenester og relasjoner blir mer og mer sentralt i merkevarebyggingen, og vi ser hvordan et strategisk designfokus hjelper oss å invitere deltagere med på merkevarebyggende tjenester og aktiviteter. Den sterkeste merkvarebyggingen er når vi gjør kunder til medlemmer og deltagere, dette gir oss en mulighet til å tilføre markedskommunikasjonen vår, tjenstene og produktene noe helt unikt, som skiller oss fra konkurrentene og gjør verdiskapingen vår verdt å dele. Design er virkemiddelet for å få til dette.

Tennø kommer som strategisk leder og digital planner fra det interaktive reklamebyrået Screenplay, hvor han har erfaring fra kunder som Kraft Foods Norge As, Norsk Tipping, Innovasjon Norge, Storebrand og NHO.