Uncle Frank til DDB

Frank Nystuen, tidligere kreativ direktør i Uncle Grey Oslo, har begynt som kreativt ansvarlig i DDB Oslo.




Nystuen har de siste seks årene jobbet som kreativ direktør i Uncle Grey Oslo. Fra før har han erfaring fra byråer som JBR McCann, Leo Burnett og Bates. I løpet av sine 14 år i bransjen har han jobbet med kunder som American Express, Avis, Carlsberg, Dagbladet, Djuice, DnB NOR, Norges Snowboardforbund, Radio Tango, Telenor og Talkmore.

Jobbene hans har blitt belønnet med flere priser i Gullblyanten, Max Marketing Mix, Epica Awards, New York International Advertising Festivals, Cresta Awards, Echo Awards, One Show, Eurobest og Cannes Lions. Han står blant annet bak fjorårets «Radio Tango 20 tonn med heavy metal»-kampanje som vant sølv i Gullblyanten, en bronseløve og en diplom i Cannes, og to diplomer i Eurobest.

– Jeg er utrolig fornøyd, forteller Nystuen.

– DDB har både mange flinke folk og hårete mål. Det at min nye AD har samme fornavn som min gamle er den berømmelige prikken over i-en.

Nystuen skal jobbe i team med Anders Foss.