Finn Danskene

Arbeid av Dinamo

Dinamo har akkurat gått på lufta med en kampanje for VisitDenmark, Color Line Superspeed og Legoland Billund Resort.

Det er krisestemning i Legoland. Flemming, August, Nanna, Niels, Dorte, Jonny, Kim og Mikkel har vært i Norge på slektstreff (nærmere bestemt på Oslo City, den store klossen midt i sentrum) og surret seg bort før de kom seg på båten tilbake til Danmark. Siden Legoland skal åpne for sesongen 27. mars og alle åtte innehar viktige stillinger i parken, er kollegene deres desperate etter å få dem funnet og brakt hjem i tide til åpningen.

Fjesboka. Derfor har de små kollegene deres laget en etterlysningsside på Facebook, i håp om at mange nordmenn engasjerer seg i leteaksjonen. De savnede, som er spredt for alle vinder rundt om i landet, sender nemlig bilder på MMS fra der de befinner seg, som bare nordmenn vil kunne se hvor er tatt. Det tikker stadig inn nye livstegn fra de åtte, som altså fysisk befinner seg ute i det offentlige rom, og som ifølge etterlysningene bare er iført plastikk, og følgelig ikke kledd for den norske vinterlufta.

Kartløsning med Google Earth. For å delta i leteaksjonen må man prøve å tyde hvor bildene er tatt. Deretter enten dra ut og lete opp en figur fysisk, eller markere sitt tips om hvor figuren kan være på den innebygde kartløsningen, som tar i bruk Google Earth. Finnerlønn i form av turer til Legoland Billund Resort med Color Line Superspeed gis til de som finner en figur fysisk eller gjetter nærmest på kartet.
– Vi har akkurat fått melding om at den første av de åtte nå er funnet av en småbarnsfamilie i Drammen, som skal ha vært ute og lett til langt på natt. Jonny skal ha bli funnet på en benk i en skatepark under en bro, noe forkommen og selvsagt preget av situasjonen, forteller Dinamos Stein Simonsen.

Kampanjen er en videreføring av fjorårets Legofilm-kampanje, som ifølge byrået resulterte i 40 prosent økt salg av pakkereiser, til tross for finanskrisen. Kampanjen ble også belønnet med både Sølvtaggen for april og Sølvmikrofonen for mars, diplom i kampanje på Gulltaggen og diplom i beste nettside på Gullblyanten.

http://www.facebook.com/finndanskene

Se danskene på Youtube

Hør Spotify-reklamen

Klikk nestepilen i mediespilleren for å høre radiospotten.

Dinamo:
Charlotte Kristoffersen, prosjektleder
Unni Rolfsen, prosjektleder
Erik Loe, konsulent
Torstein Greni, AD
Guro Trevland, AD-assistent
Stein Simonsen, tekstforfatter
Fredrik Østbye, webprodusent
Edmond Yang, flasher

Produksjon nettside:
Meat Digital ved Bjørn-Erik Efterdal, Jon Babsvik og Egil Myklestad
Produksjon film:
Animasjonsdepartementet, ved Jakob Thommessen, Isak Gjertsen og Ole Magnus Saxegård
Filmlyd: Verdens sterkeste mann
Produksjon radio:
Jon Iver Helgaker og Petter Haavik
Foto: Marcel Leliënhof

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.